Reklamy jsou dnes téměř nedílnou součástí operačního systému Android. Mnoho vývojářů zjistilo, že pomocí reklam v aplikacích mohou vydělat nějaké peníze a uživatelé si díky tomu mohou aplikaci stáhnout zcela zdarma. Na první pohled jsou tedy reklamy výhodné pro všechny strany: Google, inzerenty, vývojáře aplikací i jejich uživatele. Nový výzkum, který provedla Purdue University ve spolupráci s Microsoftem, ale ukazuje i stinné stránky mobilních aplikací s reklamami.
Výzkumníci využili open source nástroj EProf, který dokáže zjistit množství spotřebované energie nejen podle samotných aplikací, ale také jejich jednotlivých součástí. Při testování, které probíhalo na telefonu Nexus One s Androidem 2.3 Gingerbread, bylo vyzkoušeno pět aplikací, například Angry Birds, FreeChess a New York Times.
A výsledky jsou velmi překvapivé. Například Angry Birds při spuštění spotřebovávají jen 30 % energie na samotnou hru, zbylých 70 % spotřeby připadá na reklamu a nahrávání uživatelských dat na internet. Zatímco data se na internet nahrají jen jednou, reklamy se zobrazují i v průběhu hry a vybíjí tak baterii neustále.
Řešením výše uvedeného problému může být zdokonalení reklamních systémů, které zajišťují zobrazování reklam v aplikacích. Výzkumníci z Purdue University pracují na zdokonaleném zdrojovém kódu, díky kterému nebudou reklamy tolik náročné na spotřebu energie. Vylepšení by měli provést i samotní vývojáři, kteří ve svých aplikacích zdarma mají reklamy.
Výzkum přinesl i další zajímavé výsledky. Při spuštění nativního internetového prohlížeče a otevření jeho domovské stránky v telefonu je z kapacity baterie spotřebováno asi 2,000uAh. Z této hodnoty připadá 16 % na GPS, pomocí které prohlížeč zjišťuje aktuální polohu a 31 % na 3G, které slouží ke stažení potřebných dat z internetu.
Purdue University zjistila také velké chyby, které mohou znamenat zbytečné vybíjení baterie, v nativním e-mailovém klientu a oficiální aplikaci Facebook.
Už je nechutný, jak kopírujete články z jiných serverů! Nechte toho!
Tak mi povězte, odkud je článek okopírovaný, sám bych se to rád dozvěděl…
Dopoledne jsem to četl na tweetu KArla Kiliána a ten pracuje pro Svět Androida.
A věřte nebo ne, ale já to asi v 8 ráno četl na talkandroid.com, na stejné stránce jako pak Jáchym a Karel Kilian.
Tak se převelice omlouvám, nechtěl bys si to s Vámi rozhádat, když jste mi mnoha věcech týkajících se mobilu pomohli. Za to Vám děkuji a pakračujte dál v dobré práci!
Když jdu hrát tak nechci být rušen 🙂 Tudíž si vždy vypínám Mobilní data/WiFi, reklamy se mi nestahují a žádné data ani neuploadují. Zajímalo by mě však, jestli si i tak aplikace vezme více než by měla. Mám tím namysli například, že i neúspěšný pokus o připojení mě bude obírat o energii ( popř. kolikrát za minutu se to bude snažit při neúspěšném pokusu připojit ).