Samsung podpoří vývojaře androidích nezávislých her

0

100-Indie-description

V podstatě všechny současné digitální distribuce dneška fungují na klasickém schématu, 70 % z ceny aplikace jde vývojáři aplikace, zbylých 30 % pak provozovateli distribuce. Tento systém má své výhody, oproti klasické, například krabicové distribuci, nechává v rukou vývojáře poměrně velkou část zisku, přičemž špatně z něj nevychází onen provozovatel.

Obzvláště pro malé, tak zvané indie, týmy vývojářů bez finanční podpory velkého vydavatele, ale stále nejde o úplně ideální stav. I oněch 30 % totiž může totiž třeba krátce po vydání hry znamenat rozdíl mezi krachem a prosperitou.

A právě na takovéto malé týmy by se v rámci projektu 100 % Indie chtěl zaměřit Samsung spolu s herním vydavatelem Chilingo, kterého nedávno koupilo EA. V rámci něj by měli mít indie herní vývojáři možnost nabídnout své androidí hry po dobu 6 měsíců s tím, že namísto klasických 70 %  dostanou celých 100 % peněz z prodejů. Po uplynutí této doby by pak na dalších 6 měsíců měli dostávat 90 %. Nakonec by měl podíl vývojáře pomalu klesat, až by měl nakonec za dva roky od vydání dosáhnout klasických 70 %.

Celý projekt má bohužel jeden háček, týká se výhradně portálu Samsung Apps. To samozřejmě není apriory problém, obzvláště pak uvážíme-li, že podmínky zapojení neomezují vývojáře ve vydání hry i na další online distribuce – třeba Google Play, ovšem poměrně dost to snižuje výhodnost zapojení do projektu. Portál Samsung Apps totiž pro nakupování her v podstatě nikdo nepoužívá a tak ani oněch 100 % nebude nejspíše znamenat žádné převratné jmění.

Kdybyste ale náhodou o zapojení uvažovali, tak raději na nic nečekejte. Projekt bude totiž podle všeho otevřen pouze pro prvních 3 000 registrovaných vývojářů.

Zdroj: aauthority