Jak Samsung utrácí své vydělané miliardy?

5

01

Deníku Korean Times se podařilo zjistit, kolik korejská nadnárodní společnost utrácí za marketing a kolik dává na výzkum. Dostaneme tak možná odpověď na otázku, proč Samsung dominuje na světových trzích.

Věhlas a podíly na trhu firmy Samsung posledních pár let rostou do neskutečných výšin. Důvodem můžou astronomické sumy každoročně vynaložené na marketing a výzkum. Hovoříme-li o konkrétních číslech, tak v loňském roce Samsung utratil za marketing rekordních 11 miliard dolarů (bezmála 216 miliard korun) a na výzkum bylo vynaloženo 10,6 miliard dolarů (zhruba 208 miliard korun).

Jak můžeme vidět na následujícím grafu, Samsung za reklamu a vývoj utrácí jednoznačně nejvíce. Graf srovnává největší nadnárodní společnosti a jejich výdaje na reklamu ve čtyřech uplynulých letech.

samsung-electronics-advertising-1

Samsung každý rok vynakládá na reklamu, respektive vývoj mnohem vetší prostředky, než rok předchozí. Například v loňském roce byl rozpočet na reklamu o 38% vyšší, než v roce předchozím, tedy v roce 2011. Jen pro zajímavost Samsung utratil pouze za marketing zhruba stejné množství peněžních prostředků, jako byly celkové příjmy firmy HTC za minulý rok.

Každoroční zvyšování již tak obrovského rozpočtu na marketing a na vývoj zřejmě dává Samsungu náskok před konkurencí. Pravděpodobně takto vysoké peníze, utracené správným způsobem, mohou za dominanci korejského Samsungu na světovém trhu s elektronikou všeho druhu.

Zdroj:  Android Authority

  • PK

    proč není částka za 2012 u všech? To ještě pořád sčítají náklady? nebo to znamená, že coca-cola nedala loni raklamy ani dolar?

    • Adam Beránek

      Náklady jiných firem zřejmě nejsou známé. Buď firma tyto údaje tají, nebo jak říkáte, ještě se sčítají a na jejich uveřejnění si budeme muset počkat.

  • Vojta Čechák

    Nějak vám ty čísla nesedí s tím grafem, ne? Podle grafu dal samsung na reklamu 4 miliardy dolarů…

    • Adam Beránek

      Na reklamu dává jen část toho, co dává celkově za marketing.

      • Libb

        Já hlavně nechápu, proč se dává marketing a vývoj na jednu hromadu 🙂