Jak si vedl T-Mobile v prvním čtvrtletí?

0

Operátor T-Mobile opět za první čtvrtletí investoval do datových služeb. Rozšířil svou HSPA +42 síť do dalších velkých měst a zvýšil rychlost surfování u všech tarifů. Zatímco průměrná útrata na zákazníka klesla, spotřeba telekomunikačních služeb vzrostla.

tmobile

Společnosti se podařilo i nadále udržet růst, oproti prvnímu čtvrtletí roku 2012 vzrostl počet zákazníků o 4 %, na 5,6 milionu. Z toho více než polovina jsou tarifní zákazníci, přesně 3,1 milionu. T-Mobile je tak stále největším operátorem na domácím trhu.

„Naše výsledky za první čtvrtletí roku považujeme za uspokojivé, přestože trh dlouhodobě klesá a konkurence se zvyšuje,“ říká Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile. A má pravdu, zvláště v tomto roce můžeme čekat obrovský boom virtuálních operátorů a nejspíše také příchod čtvrtého operátora.

Bude zajímavé sledovat, kolik zákazníků se nechá „přemluvit“ a využijí služby virtuálních operátorů. Například v Německu zaujímají virtuální operátoři jen přes 5 procent trhu.

Měsíčně zákazníci provolali v průměru na zákazníka 134 minut, to představuje nárůst o 1,5 %. Objem přenesených dat narostl o 93 procent, T-Mobile tak bude zřejmě i nadále investovat do rozvoje datové sítě.

Podíváme-li se na celkové tržby, můžeme vidět pokles z 6,4 milionu na 5,8 milionu, tedy propad o 9,6 procent. V žádném segmentu nabízených služeb T-Mobile nezaznamenal narůst zisku, naopak, všude nastal propad o více než 10 %.

zdroj: T-Mobile TZ