Google je nejhodnotnější značkou na světě

0

Google v rámci hodnoty značky střídá na pozici jedničky svého konkurenta Apple. Ten si svou pozici vybudoval díky novým produktům, jenž uvedl v posledních letech na trh (iPad, iPhone).  Provize z prodeje těchto zařízení a aplikací do nich navýšili hospodářský výsledek společnosti. Toho si velmi rychle všimli fondy a obchodníci s akciemi, kteří se pustili do nakupování akcií právě této značky což zapřičinilo jejich rychlý růst.

Růst Applu byl zpomalen v loňském roce, kdy se očekávalo uvedení nového revolučního zařízení (chytrá televize či chytré hodinky).  To se však nestalo a Apple uvedl pouze na přesycený trh se smartphony a tablety vylepšenou verzi iPhonu, iPadu a iPadu mini. Což nepřineslo očekávaný růst.

Naopak Googlu se neustále daří, kdy hodnota jeho značky narostla o 40% oproti loňskému roku a má hodnotu 159 miliard dolarů. Oproti Applu, kterému poklesla hodnota značky o 20%  na 148 miliard dolarů. Zdali se Apple vrátí na pozici jedničky bude záležet na mnoha faktorech, ale hlavním bude zdali se mu podaří uvést nový produktu na trh.

Na následujícím obrázku naleznete seznam TOP20 nejhodnotnějších značek. Kliknutím zde zobrazíte kompletní žebříček TOP 100.  

BrandZ - top100

Zdroj: pocketnow.com