Androidmarket.cz

Chromecast rok poté (komentář)

V tomto týdnu oslavil Google a respektive jeho evoluční zařízení Chromecast první výročí. Ze zařízení, které bylo při premiéře přijímáno trochu rozporuplně, se stal jeden z nejprodávanějších produktů na americkém Amazonu a následně také na britském a německém. Ani po roce plném slibů se však nedostal do Česka. Přitom je to určitě škoda, protože nejeden český technologický nadšenec byl nakonec nucen,si jej nechat koupit nebo dovést ze zahraničí. Dokonce se ozývaly hlasy i od českých společností poskytující obsah, že by pro Chromecast rády vyvíjely a jen čekají na oficiální zpřístupnění pro Českou republiku, zatím však marně.

 

Jeden z čelních představitelů Googlu se přitom pro magazín E15 nechal na začátku roku slyšet, že má kalifornský gigant s naší malou zemičkou velké plány. Přímo potvrdil brzkou dostupnost Chromecastu na českém trhu a nepřímo přípravu Google Glass pro více evropských zemí – Českou republiku nevyjímaje.

Mezitím jej začaly do Česka neoficiálně dovážet některé české internetové obchody a cena už není tak přemrštěná, jako tomu bylo na začátku roku. Tuzemským uživatelům ale stále chybí dostatek aplikací, které by mohli ve spolupráci s Chromecastem používat. Ano, Google u nás na konci června sice zpřístupnil i sekci Google Play s filmy, mnohem větší část uživatelů by ale uvítala spolupráci také s některou z českých videoték, když k nám žádné ze zahraničních zatím nedorazily.

Ty však s vývojem váhají a neustále opakují, že začnou vyvíjet své aplikace až v okamžiku, kdy bude Chromecast oficiálně na českém trhu. To však v tom horším případě může trvat i dalších několik měsíců. Budoucnost ale může být i o poznání zářivější a možná se tolik slibovaného zařízení dočkáme už v následujících týdnech…možná ale taky ne.

Stále však zůstává otázkou, jestli si jej ještě někdo další koupí. Kdo po něm touží, už jej dávno má a kdo jím opovrhuje, sáhne raději po HDMI kabelu nebo si koupí rovnou SmartTV. Já osobně jsem Chromcast používal téměř dva měsíce. Před půlrokem ale bylo hodně věcí jinak a už bych si asi nebyl tak jistý názorem, že jde pro Čecha o zbytečnou krabičku za téměř tisícovku. Nikdo mi ale stále (bohužel) nevymluví, že by to chtělo také spolupráci alespoň největší českých poskytovatelů internetového video obsahu.