Reklamní systémy rostou na úkor ochrany soukromí

3

Studie společnosti Trend Micro, ukazuje, že reklamní systémy jsou stále více „agresivnější.“ Současná generace adware pro chytré telefony narušují soukromí uživatele mnohem více, než dříve. Shromažďují osobní údaje bez povolení a zdá se, že hranice mezi legitimním shromažďováním údajů a porušování soukromí už dávno zmizela.

Sběr osobních údajů se považuje za legitimní tehdy, pokud jsou získaná data použity pro vlastní potřebu dané společnosti, nejčastěji k zobrazení cílené reklamy. Problém nastává, když jsou prodány třetí straně, většinou jiné reklamní společnosti. Airpush a ADWLEADBOLT podle zprávy porušují soukromí nejvíce. Nevyužívají k získání informací klasické zobrazení reklamy v aplikaci, ale mimo ni, v notifikační liště.

Problémem je také skutečnost, že většina reklamních systémů ukládá data do databází, které prodávají třetím stranám. Databáze však obsahují mimo jiné protokoly volaní, informace o účtu a telefonní čísla.

Adware také zatěžuje prostředky telefonu, využívá jeho operační paměť, část výkonu a samozřejmě nešetří ani baterii. Studie Purdue University a Microsoftu zjistila, že až 75 procent spotřebované energie bezplatnými aplikace je využito pro inzertní moduly.

Zdroj: svetandroida

3 KOMENTÁŘE

  1. Pěkný článek, děkuji, spíše bych ale ocenil seznam takových aplikací, co mohou a nemohou a stupeň nebezpečnosti. Možná ale nemůžete aby jste někoho nepoškodili …

  2. naštěstí při instalaci na Androidu se můžeme podívat, jestli taková práva schválíme….když se mi to nelíbí, neinstaluju….na jiných systémech takové možnosti nejsou

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here