Teprve s příchodem verze 4.0 Ice Cream Sandwich přišla do androidího světa podpora hardwarové akcelerace vykreslování klasických aplikací na grafickém čipu. V aplikacích třetích stran ale nebyla vynucována a musela být programátorem aplikace explicitně povolena.
Díky tomu ji i po téměř roce od vydání Ice Cream Sandwiche poměrně velké množství aplikací na Google Play nepodporuje a naprosto zbytečně tak vytěžuje procesor, čímž telefon nejen zpomaluje ale i rychleji vybíjí jeho baterii.
Naštěstí se ale na XDA objevilo řešení. Pomocí jednoduché úpravy lze na všech telefonech s grafický čipem Adreno 200, Xperia telefonech, Samsungu Galaxy S III a několika dalších modelech zakázat vykreslování na procesoru a podstatě tak vynutit hardwarovou akceleraci na grafickém čipu.
Díky tomu lze dostáhnout rychlejších reakcí v aplikacích, delší výdrže baterie a celkově lepšího zážitku z používání zařízení. Konkrétně prý například mnohými nenáviděná aplikace facebooku po této úpravě funguje krásně rychle.
Co přesně je na tom pravdy bohužel nemohu potvrdit, nicméně vzhledem k tomu, že je tato úprava jednoduše navratitelná do výchozího stavu, tak ji rozhodně doporučuji vyzkoušet.
Zdroj & další info a tak: XDA