XDA: Vynuťte na Androidu 4.0 ICS vykreslování pomocí GPU

8

Teprve s příchodem verze 4.0 Ice Cream Sandwich přišla do androidího světa podpora hardwarové akcelerace vykreslování klasických aplikací na grafickém čipu. V aplikacích třetích stran ale nebyla vynucována a musela být programátorem aplikace explicitně povolena.

Díky tomu ji i po téměř roce od vydání Ice Cream Sandwiche poměrně velké množství aplikací na Google Play nepodporuje a naprosto zbytečně tak vytěžuje procesor, čímž telefon nejen zpomaluje ale i rychleji vybíjí jeho baterii.

Naštěstí se ale na XDA objevilo řešení. Pomocí jednoduché úpravy lze na všech telefonech s grafický čipem Adreno 200, Xperia telefonech, Samsungu Galaxy S III a několika dalších modelech zakázat vykreslování na procesoru a podstatě tak vynutit hardwarovou akceleraci na grafickém čipu.

Díky tomu lze dostáhnout rychlejších reakcí v aplikacích,  delší výdrže baterie a celkově lepšího zážitku z používání zařízení. Konkrétně prý například  mnohými nenáviděná aplikace facebooku po této úpravě funguje krásně rychle.

Co přesně je na tom pravdy bohužel nemohu potvrdit, nicméně vzhledem k tomu, že je tato úprava jednoduše navratitelná do výchozího stavu, tak ji rozhodně doporučuji vyzkoušet.

Zdroj & další info a tak: XDA

8 KOMENTÁŘE

  1. Date tu prosim nekdo CZ navod? Nejsme sbehly v AJ 🙂 a btw. za kazdou zkusenost, pokud to nekdo uspesne provede.. budu rad 🙂

     

    • Taky bych bral cz navod bude to jednodussi. A nevi nekdo jestli se i u tohodle pocita Sony Ericsson live with Walkman jako Xperia telefon? 🙂

    •  Český návod dávat nebudu a to z jednoho prostého důvodu. Nejsem schopen návod ozkoušet a ani případně zarušit, že Vám to neoddělá telefon.

      Anglický návod na XDAčku pak vytvoří síto, které odfiltruje ty, kteří by případně nemuseli úplně vědět do čeho jdou a mohli si pak stěžovat, kdyby se něco nepovedlo (tím, neříkám, že zrovna Vy byste si stěžovali, ale náhoda je blbec).

      Nicméně co jsem si to pročítal, tak aplikace není nikterak složitá, stačí jen pomocí libovolného root exploreru přepsat jeden soubor (s ovladačí GPU).

      Než to ale uděláte, tak proveďte kompletní NANDROID zálohu a pročtěte si celé vlákno, jestli zrovna při aplikaci na Váš telefon nebudou potíže. Na FB nám totiž už někdo psal, že mu telefon po aplikaci nechce normálně bootovat.

  2. jenom drobný dotaz který vyzní pro některý néé tak odborně jak bych si přál … ale když aplikace v androidu hůř pracují na procesorovém jádru než na grafickém jádru proč se dneska dělají čtyřjádra (osobně mám Lg optimus 4x) a proč se radši nenabouchají pořádné grafiky do čipu místo několik procesorů … Pokud vím tak třeba Tegra 3 má 5 jáder z toho jedno usporné běžící na maximální hodnotě 500mhz a ostatní 4 na maximální 1500mhz. Ale problém je ten že pokud se zapnou 4jádra tak je napájení na všechny 4 jádra stejné a tím pádem ikdyž pracuje jenom první jádro a ostatní tři se flákají tak odebírají energie stejně jako by všechny 4 pracovaly pokud jsem to dobře pochopil. Pouze nový qualcomm snapdragon S4 Pro s čtyřma jádry krait umí dávat rozdílné napětí do každého jádra zvlášt podle zatížení a frekvence. Rád bych někdy viděl vytížení té 12 jádrové grafiky obsažené v Tegře 3. Sice vím že všechno je marketing ale sám vím že když mám rendování přes CPU tak se mi v hudebním přehrávačí laguje scrolování v písničkách a když přes GPU tak krásně plynule  + skoro celou dobu telefon běží jenom na usporném jádru. Ted jsem v rámci testování jestli to bude mít vliv na spotřebu baterie. Začínám mít pocit že kdyby někdo pořádně zapracoval na optimalizaci androidu jako takového a vývojáři pro android se více snažily (chápu víc se snažit asi s 20 druhy hardwaru na stejném softwaru je těžší než na iOS s 4 druhy hardwaru a jedním softwarem) tak by jsme dneska nepotřebovaly 4 jádra a stačily by dvě jádra s baterkou 2500mah která by třeba konečně vydržela i 3-4dny …

    • Děkuji, nevěděl jsem jak na tomto foru fungují mezerníky aby se mi to neoddělilo blbě 🙂 jinak by mě zajímal i nějaký názor třeba z redakce nebo od lidí 🙂

Napsat komentář: Petr Houška Zrušit odpověď

Please enter your comment!
Please enter your name here