Voocall + Bria – noční můra pro operátory

15

VoIP – levné volání pomocí internetu rozhodně není žádnou novinkou. Mnoho lidí mě tedy hned nařkne, že tímto článkem nic nového nepřinesu. Podle mého, opak je pravdou. Je stále ještě mnoho lidí, co o této skvělé možnosti jak ušetřit rozpočet neví, nebo se jí bojí.

V dnešním článku bych Vám rád přiblížil službu Voocall a aplikaci Bria, která slouží jako prostředník mezi telefonem s operačním systémem Android a již zmiňovanou službou Voocall. Jelikož obou pomocníků využívám již delší dobu, bude recenze spíše uživatelského charakteru.

Co je to Voocall

Voocall není žádná aplikace, je to poskytovatel VoIP telefonie, která v poslední době zaznamenává BOOM, především díky snaze lidí šetřit, což se s mobilními operátory nedá. Voocall není samozřejmě jediný poskytoval, ale z mého pohledu je lidem nejvíce přívětivý.

Nenutí Vás totiž k přechodu od svého operátora, jde vlastně jen o nadstavbu, čili nadále můžete, kdykoliv se rozhodnete, provádět hovory pomocí GSM sítě. Je jasné, kdo ušetří nejvíce – předplacenkáři. U nich úspora za jeden hovor dosahuje až stovky procent (když počítám 1 minuta = cca 5 – 6 Kč)

Registraci na portálu Voocall může provést každý, kdo vlastní mobilní číslo jakéhokoli operátora v ČR (jmenovitě Vodafone, O2 a T-Mobile). Nic více není potřeba.

Registrace je velmi snadná. Na portálu Voocall se registrujete tlačítkem ,,chci voocall“, přečtete si podmínky, zadáte mobilní číslo (je nutné správné číslo díky propojení, vymyšlené číslo rozhodně neprojde), email, heslo a samozřejmě odsouhlasíte podmínky.

Následně Vám přijde potvrzovací SMS, kterou zadáte do předpřipraveného pole a jste registrováni. V nastavení vašeho účtu najedete podrobně rozepsáno, co (jaké údaje) musíte zadat do aplikace, která VoIP zprostředkuje. To už je ale na další část recenze – aplikace Bria.

Pár důležitých slov k Voocall

  • tarifikace po sekundách
  • voláte se SVÝM vlastním číslem, ne přiděleným (Voocall jako jeden z mála tuto funkcionalitu nabízí zdarma, případně bez dalšího žádání a dalších problémů – někteří poskytovatelé nenabízí tuto službu ani za poplatek)
  • nejste nijak vázáni – žádné smlouvy ani závazky do budoucna
  • nepřecházíte se svým číslem, máte ale možnost využívat ho
  • nečerpáte kredit (předplacenkáři) ale dobíjíte si svůj kredit pro Voocall mnoha možnostmi (terminál sazka, paypal, převod z účtu, složenka)
  • kredit si můžete dobíjet dle libosti (50 Kč, 100 Kč, 200 Kč ….. ) strhává se poplatek podle typu služby přes kterou dobíjíte (řád korun)
  • možnost volání do zahraničí – ceny podle tabulky na Voocall – úspora STOVEK! korun oproti volání z předplacenky
  • spolupracuje s Android, iOS, WM (neplést s WP)

Pár důležitých čísel k Voocall

  • minuta hovoru 1.50 Kč vč. DPH
  • volání na pevnou za 0.60 Kč vč. DPH
  • SMS z webu (stále ze svého čísla) 1 Kč vč. DPH
  • do základu obdržíte 10 Kč kreditu, ( cca 6 a půl minuty hovoru nebo 6 SMS) které můžete využít bez omezení
  • vedení účtu = 1 Kč měsíčně
  • správní poplatek 100 Kč / rok – v případě, že si za celý kalendářní rok dobijete na službu Voocall alespoň 100 Kč (což  splňuje téměř každý, kdo chce službu aktivně využívat) správní poplatek NEPLATÍ (i v případě, že dobijete například 2 x 50 Kč = dobíjení se sčítá)
  • čisté prozvonění čísla samozřejmě zdarma
  • volání v rámci Voocall (Voocall <–> Voocall) zdarma
  • samozřejmostí je možnost kontroly o stavu účtu, ,,faktury“ a ceny posledních hovorů  přímo na webu (včetně délky trvání a možnosti si cenu ,,přepočítat“

Shrnutí

Klady aplikace jsou tedy zřejmé. Nevážete se, přesto dostanete maximum. Poplatek 1 Kč za měsíc je tedy úsměvné. Správní poplatek 100 Kč stejně mnoho uživatelů ani nezaplatí, stačí si jednou za rok dobít alespoň 100 Kč na svůj účet. Jak jsem již říkal, existuje spousta providerů, kteří nabízí VoIP, nicméně já osobně používám Voocall.

Co je to Bria

Bria je placená (ale velice kvalitní aplikace), která slouží pro zprostředkování internetového volání. Je plně kompatibilní s Voocall(em), takže se Vám cena během pár telefonátů jistě vrátí.

Po prvním spuštění stačí najít položku voocall.cz, přepsat do ní údaje zjištěné při registraci na voocall, uložit a pak si jen užívat telefonátů přes internet.

Aplikace podporuje volání jak přes Wi-Fi, tak mobilní data (hovor spotřebovává přibližně 75 Kb/s, při správném nastavení se můžete dostat i na 25 Kb/s což je již hodnota, při které jde volat i s překročeným FUP limitem).

Dobře, tak jednoduché to není. Znalost angličtiny je v tomto případě výhodou, aplikace je totiž v anglickém jazyce. Klíčová slůvka samozřejmě pomůžou. Pokud by měl kdokoli s přepsáním údajů problém, není problém využít poradny přímo na webu voocall, kde Vám též pomůžou aplikaci nastavit tak, aby spotřebovávala co nejméně dat.

Od toho se také odvozuje kvalita hovoru. Pokud jste připojeni přes Wi-Fi případně kvalitní 3G (a nástavby) nemáte téměř šanci poznat rozdíl. V případě EDGE je hovor místy sekaný, ale přesto použitelný alespoň jako nouzovka. GPRS rozhodně na kvalitní hovor nestačí.

Samotné prostředí aplikace je velmi propracované, chová se vlastně jako integrovaná aplikace ,,Telefon“. Máte možnost sledovat příchozí/odchozí hovory, vytáčet čísla buď přes klávesnici a nebo z kontaktů (samozřejmě bez nutnosti nahrávání kontaktů ručně, vše probíhá automaticky). Spojení probíhá dle mého názoru ještě o něco rychleji než v případě GSM. Volaný samozřejmě nepozná, že voláte pomocí externí aplikace, vše je jakoby hovor probíhal pomocí GSM)

V případě, že máte kolegu využívající Voocall a aplikaci Bria, není problém zavolat přímo na ni. Samozřejmostí je nutné být ,,přihlášen do sítě“ (v menu lze nastavit, aby se aplikace přihlásila hned po startu). V tomto případě je nutné volat tzv. ID linky, čili speciální číslo, které by v případě volání přes klasické GSM neexistovalo, ale v případě vytočení přes Briu se automaticky spojí s aplikací Bria na druhé straně. V tomto případě je hovor zdarma.

Závěr

Spojením těchto dvou pomocníčků získáte silný nástroj. Jsou Vaše útraty za volání případně SMS astronomické? Máte internet v mobilu s vysokým FUP případně máte možnost být často v dosahu Wi-Fi? Pak neexistuje důvod, proč nechtít ušetřit. Nic Vám také nebrání kombinovat službu s klasickým GSM. Kde není dobré pokrytí 3G případně nemáte možnost Wi-Fi, prostě zavoláte klasicky, jak jste byly doposud zvyklí, přes GSM.

Můj článek neslouží jako reklama. Za Voocall by kdokoli mohl doplnit jiného poskytovatele, za Briu si najít free variantu. Samozřejmě, možné to je. Já jsem se však rozhodl sepsat svoje zkušenosti právě s Voocallem a Briou, protože je to podle mého názoru silná zbraň proti našim operátorům. Vzhůru do boje!


logo-app
App Name
Developer
Free   
qrcode-app

 

15 KOMENTÁŘE

  1. chtěl jsem se zeptat.. Je znát velký rozdíl mezi Vámi zmíněnou Briou a například CSipSimplem? Jinak i já už více, než rok používám voocall a nemůžu si stěžovat, ušetří to opravdu hodně peněz 🙂

  2. Honza: Podle mě každý si najde tu svoji aplikaci, kterou rád používá a její nastavení je pro dotyčného nejsnadnější.S touto aplikací zkušenosti nemám, ale mohu potvrdit, že se vyplatí nešetřit a klidně nějakou tu stovku investovat,
    zvláště pak, pokud to s internetovým voláním myslíte opravdu vážně. 
    Projeví se to hlavně na kvalitě hovorů a taky se odbourají možnosti se záseky atd.
    Martin

  3. Stejně jako Honza jedu Voocall přes CSipsimple s instalovaným plug-inem pro Voocall. Aplikace se integruje do telefonu tak, že ji pro volání ani není třeba spouštět, volaného vybírám v tel. aplikaci a pak v popup okně volím, jak volám: klasicky, přes callback nebo přes voip.

  4. perfektní článek, donutil mě to zkusit.
    CSipSimple s instalovaným plug-inem pro Voocall je pohoda, Briu jsem nezkoušel, když CSipSimple jede taky.

  5. Proč ten voip nenecháte firmám do kanclů kam patří, vždyť k tomu byl stvořen 😀 Chudáček mobil žďíme zbytečky své už tak příšerné baterky abych chytal 3G síť…. (pokud voláte z domova , kde máte wifi, pevná linka je levnější)

    S operátorama v Čechách to není tak zlý, mají vysoký ceny ale i ochotu vyjednávat, zavolejte si na linku, že chcete přejít na voip a oni Vám to jistě ochotně rozmluví 🙂

    Kdyby někdo chtěl pomoct, nechť napíše do reply diskuse, jako bývalý O2 OP rád poradím.

  6. Přátelé, POZOR: K Voocall NECHODIT! Byl jsem u nich rok a KATASTROFA! (Autor článku by u nich měl nejdřív mít číslo, než napíše, že jsou „přívětiví“ – jen podle ceníku.) 1) Někdy jsem nebyl dostupný pro domácí hovory, ačkoli můj telefon byl úplně v pořádku a zapnutý. Najednou jen přišla SMS o zmeškaném hovoru, ale telefon vůbec nezvonil, zkoušel jsem jiné telefony, nebyla to chyba telefonu, ale Voocall. 2) Nechodily mi SMS ze zahraničí. (Horší než zmeškaný hovor, protože ani nezjistíte, že vám vůbec někdo psal.) 3) To nejsmutnější: Odešel jsem od nich v říjnu 2015, vratnou kauci mi měli vrátit do 3 měsíců po ukončení posledního zúčtovacího období, vycházelo to na konec ledna 2016. Je konec března 2016 a stále jsem vratnou kauci VE VÝŠI 799KČ nedostal zpátky!!! Několikrát jsem to urgoval po telefonu a ještě ze mě udělali idiota, že to je prý na fin. oddělení a že s tím nemohou nic dělat, atd. Přitom už 2 měsíce neoprávněně zadržují mé peníze. Omluva? Ani náhodou. Arogantní jednání a naprostý nezájem o zákazníka. Teď jsem u GoMobil a není to procházka růžovým sadem, ale Voocall byl nejhorší ze všech!!!

Napsat komentář: Irm Zrušit odpověď

Please enter your comment!
Please enter your name here