Není tajemstvím, že výrobce HTC se potýká dlouhodobě s problémy. Jeho hospodářské výsledky někteří investoři očekávají v obavách, kam se až HTC reálně propadne. Ve třetím čtvrtletí letošního roku by se mělo propadnout dokonce až do červených čísel, protože výrobce disponuje malými finančními rezervami. O tom, že akcie jsou na osmiletém minimu snad nemá cenu ani mluvit.
Peter Chou je ve vedení HTC už deset let. Stále je to ambiciózní muž, ovšem některé hlasy čelních představitelů tvrdí, že jeho „šéfování“ se pomalu ale jistě blíží konci. Na svém začátku byl prý Chou opravdový vizionář, který měl jasnou vizi o společnosti, dokázal se definitivně rozhodovat v reálném čase a přizpůsobit tak HTC co nejvíce požadavkům trhu. Nutno také podotknout, že jeho rozhodnutí byla správná. To jsme mohli vidět, když se společnost díky Androidu „vyhoupla“ do výšin. Teď však pomalu padá a při stejné politice společnosti, je jen otázkou času, kdy přijde tvrdý náraz.
Někteří lidé z HTC dnes vidí Choua jinak. Často podle nich mění svá rozhodnutí, také pak rozhodnutí svých podřízených, které na místo sám dosadil. Nemá jasnou vizi o společnosti a produkty plánuje jen krátkodobě, většinou na období jednoho roku, někdy však ještě méně, jen čtvrt roku dopředu. To je v porovnání s jinými výrobci opravdu málo. O dostoupení Chou však rozhodně neuvažuje.
„Problémem je, že nemají dlouhodobou strategii, bývala to jejich síla, která se nyní stává spíše slabinou.“ uvedl jeden z bývalých manažerů.
HTC má před sebou těžké období. Podle zaměstnanců je morálka ve společnosti nízká a vytrácí se motivace. To samozřejmě vede k odchodu zaměstnanců, převážně těch na vyšších postech, kteří se hůře nahrazují.
Na druhou stranu se kritici shodují, že je Chou je stále srdcem firmy. Navíc je prý těžké si představit, že HTC přichází se skvělými zařízeními bez něj. Společnost situaci řeší. Zaměřila se na Čínský trh, který je „hladový“ po levnějších, ale stále výkonných modelech. Právě pro takové trhy je určen model Mini vlajkové lodi. Také bychom se měli dočkat větší spolupráce s operátory.
Aby se HTC dostalo do podvědomí, odstartovalo velkou marketingovou kampaň, jejíž hvězdou je Robert Downey Jr. Právě od kampaně společnost zřejmě hodně očekává, protože celá investice vyšla na jednu miliardu dolarů.
httpv://www.youtube.com/watch?v=OVE1OcfB1E4
zdroj: reuters