Smarty.cz – Spolupráce je základ úspěchu [Rozhovor]

2

Společnost Smarty.cz je jedna ze společností na našem trhu, která je specializována na prodej telefonů a tabletů. Jak vlastně taková společnost vznikla, kdo ji založil, a co všechno na trhu během své relativně krátké existence dokázala, se můžete dozvědět v následujícím rozhovoru.

smarty_logo

Co vás vedlo k založení společnosti Smarty? Proč jste se rozhodli zaměřit především na chytré telefony a tablety?

Společnost Smarty založil ing. Petr Syrůček, který se historicky spolupodílel na uvedení a zastupování  značek telefonů Samsung a HTC na českém trhu a vybudoval největší síť O2 franšízových prodejen v CR, společnost Kiboon. Kromě e-shopu Smarty.cz tedy vlastní dále P. Syrůček osmnáct O2 prodejen a dvě značkové APR Apple prodejny  iWant (ty se do konce roku rozrostou o dvě další). Dále je provozovatel jediného značkového obchodu HTC v EU.

Všechny tyto projekty tvoří dohromady harmonický celek, kde tým Smarty kromě e-shopu podporuje, managuje a úzce spolupracuje jak s O2, tak iWant prodejnami.

Právě Kiboon O2 prodejny slouží pro Smarty jako klientská centra, kde si zákazníci mohou vyzvednout objednané zboží, ale i s pomocí konzultanta zboží na Smarty.cz vybrat a objednat. Na rozdíl od konkurence, která má typicky jen výdejní místa, má Smarty na prodejnách díky Kiboonu, tým vyškolených profesionálů orientujících se jak v telefonech, smartphonech, tabletech, tak i příslušenství pro ně.

Jaké je Vaše postavení na trhu?

Po jednom roce fungování si myslíme, že dobré. Tým Smarty tvoří lidé, kteří se již delší dobu pohybují v oblasti prodeje chytrých telefonů a tabletů , zejména konkurence nás vnímá jako silného hráče na trhu. Samozřejmě naší hlavní snahou je oslovit co nejvíce spokojených zákazníků.

Počet prodejců nabízejích smartphony je obrovský. Co je podle vás klíčem k úspěchu?

Ano máte pravdu a je to opravdu boj. Ale jak již bylo řečeno v úvodu, synergie firem se kterými Smarty spolupracuje a vzájemně se podporuje, je opravdu silná. Zkrátka nejsme žádní garážisti, kteří jen zkouší štěstí.

Jako v každém byznysu musíte zákazníka zaujmout, nabídnout mu kvalitní produkty a služby a vstřícně se stavět k jeho potřebám. Úspěch rozhodně nekončí jedním prodejem. O zákazníka je nutné nadále pečovat, aby se k vám rád vracel a ještě lépe, předal dobré reference známým a přátelům. O to se ve Smarty ze všech sil snažíme. Tedy vybudovat si na trhu hlavně dobrou pozici mezi zákazníky a o ty co nejlépe a neustále pečovat.

Jaké značky smartphonů a tabletů jsou u Vás nejprodávanější?

V současné době u nás hrají prim Samsung, Apple a HTC. Dále se v poslední době zvedá Nokia, Huawei, Alcatel a Prestigio.

Sledujete v poslední době nějaký trend v nabídce výrobců nebo zájmu zákazníků?

V poslední době dochází opravdu ke značnému chrlení modelů jednotlivých značek na trh. Výrobci se předhánějí a tak opravdu někdy zaplavují trh až nesmyslně novými modely, kde snadno dochází k tomu, že se jednotlivé modely jednoho výrobce navzájem kanibalizují. Samozřejmě doba se zrychluje a mezi výrobci chce být každý na prvním místě, ale jak pro prodejce, tak pro zákazníky je někdy nakonec těžší se rozhodnout, který model vlastně vybrat. Výjimkou zatím zůstává jediný Apple, který uvádí nový model jednou ročně.

Myslíte si, že je nadvláda Androidu věčná nebo se karta může v budoucnu obrátit ve prospěch jiné platformy?

Nikdy neříkej nikdy je pravidlo, které v byznyse se smartphony platí dvojnásob. Není těžké si vzpomenout na doby, kdy trh ovládal Symbian a Windows Mobile a po příchodu iPhonu a Androidu jako úplně nových systémů se karta velmi rychle otočila. Android je otevřená platforma což sebou přináší spoustu výhod, ovšem na druhé straně i nevýhod……kdo ví, zde necháme spekulace na jiných.

Co se týče reklamací – která značka se nejméně reklamuje, a která naopak nejvíce?

Mezi nejméně reklamované patří Samsung a Apple. Mezi častěji reklamované patří například GoClever či Catepillar.

Co je nejčastějším důvodem pro reklamaci?

Nejčastěji se setkáváme s problémy, při zapnutí zařízení, zamrzání systému, nefunkční Wi-Fi.

Děkujeme za rozhovor!

My Vám děkujeme za možnost poskytnutí rozhovoru a přejeme Vám mnoho úspěchů.

2 KOMENTÁŘE

  1. Když děláte rozhovor, nebylo by dobré napsat, s kym vůbec hovoříte? 😀
    Jinak to samozřejmé těžce smrdí PR, jak už bylo řečeno.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here