Studie společnosti Trend Micro, ukazuje, že reklamní systémy jsou stále více „agresivnější.“ Současná generace adware pro chytré telefony narušují soukromí uživatele mnohem více, než dříve. Shromažďují osobní údaje bez povolení a zdá se, že hranice mezi legitimním shromažďováním údajů a porušování soukromí už dávno zmizela.
Sběr osobních údajů se považuje za legitimní tehdy, pokud jsou získaná data použity pro vlastní potřebu dané společnosti, nejčastěji k zobrazení cílené reklamy. Problém nastává, když jsou prodány třetí straně, většinou jiné reklamní společnosti. Airpush a ADWLEADBOLT podle zprávy porušují soukromí nejvíce. Nevyužívají k získání informací klasické zobrazení reklamy v aplikaci, ale mimo ni, v notifikační liště.
Problémem je také skutečnost, že většina reklamních systémů ukládá data do databází, které prodávají třetím stranám. Databáze však obsahují mimo jiné protokoly volaní, informace o účtu a telefonní čísla.
Adware také zatěžuje prostředky telefonu, využívá jeho operační paměť, část výkonu a samozřejmě nešetří ani baterii. Studie Purdue University a Microsoftu zjistila, že až 75 procent spotřebované energie bezplatnými aplikace je využito pro inzertní moduly.
Zdroj: svetandroida