Komentář: Trojice trendů ve světě Androida

4

I prostředí mobilních technologií má svou dynamiku, vývoj a určitý cyklus. Tento krátký komentář si dává za cíl popsat tři trendy hýbající scénou kolem operačního systému Android, které nemusí být úplně lehké zaznamenat a jejichž dopad se bude pravděpodobně dále rozšiřovat.

am

Vzestup holo designu
I v prostředí mnohými proklínaného designu UI Androidu se začíná blýskat na lepší časy. Je vidět, že řada vývojářů si guidelines pro tvorbu do vzhledu systému logicky zapadajícího prostředí vzala k srdci a začala podle nich vytvářet své aplikace, případně aktualizovat ty stávající. Tenhle trend je veskrze pozitivní a má šanci alespoň nějak narušit situaci, kdy se každá aplikace ovládá a vypadá jinak. Jednotnost designu uživatelského prostředí zpříjemňuje práci se systémem a bere vítr z plachet jedné skupině kritiků Androidu. Rozhodně se nejedná o změnu nějak masivní, ale i menší posun může znamenat mnoho.

 

Jednotnost designu uživatelského prostředí zpříjemňuje práci se systémem


Boj proti pirátství ve znamení mikrotransakcí

Pirátství je problém nejen na velkých platformách jako je PC a konzole, ale také na těch mobilních, Android nevyjímaje. A je to právě kvůli nelegálnímu šíření a stahování her, kvůli kterému řada vývojářských studií přistupuje k tomu, že žádnou placenou verzi své hry ani nenabízí a snaží se vydělat tak, že nutí hráče nakupovat až uvnitř hry. Nejčastěji se tak lze dostat k jinak nedostupným předmětům, herní měně a tak podobně. Tento systém obejít je totiž řádově těžší než cracknout a vyvěsit apk soubor na internet.

Bohužel pak ale často zjišťujeme, že hra tvářící se jako hra zdarma je bez další investice nedohratelná. O dost víc ale zamrzí to, že se tato praktika začala rozšiřovat i do her, které jsou sice placené, ale zákazníky do sypání dalších peněz téměř nutí.

Je to trend pochopitelný, protože odolat pirátství je problematické na libovolné platformě. A proto než se vůbec zamyslíte nad tím, že byste si tu hru za dvacet korun mohli pokoutně najít na internetu, zkuste se zastavit a položit si otázku: „Opravdu mi práce vývojářů nestojí za to, abych si nedal jedno pivo?“ Na záporné odpovědi můžeme vydělat všichni.

„Opravdu mi práce vývojářů nestojí za to, abych si nedal jedno pivo?“ Na záporné odpovědi můžeme vydělat všichni.

Změna ve vnímání značky Android
Podob téhož známe hodně – Intel vs AMD, NVIDIA vs ATI a iOS vs Android. To poslední ale pomalu přestává platit. Vnímání mobilních telefonů uživateli se odvrací od dělení podle operačních systémů, ale podle značek. Konec konců to ve světě, kde se Samsung stal vedle iPhone téměř synonymem ke slovu smartphone, dává smysl. Už se neřeší, jestli někdo má Android, ale jestli má Xperii nebo HTC. Pro spoustu lidí se Android stává slovem, které letmo uvidí parkrát za život svého telefonu a dělá jim problém svoje zařízení s ním spojit.

Také Google se od tlačení Androidu odvrací, přejmenování Android Marketu na Google Play je toho znakem, reklamy výrobců často označení Android vynechávají a sází na vlastní marketingové termíny, kterými se lze od zbytku pelotonu odlišit – Dnešní trh se stal trhem, kde spolu nebojují v uživatelské rovině ani tak platformy, ale jednotliví výrobci a značky.

V tomto článku jsem se rozhodli vyzkoušet novinku, kterou jsou citace z článku vnořené do textu. Dejte nám, prosím, v komentářích vědět, co si o tom myslíte. Děkujeme moc, váš názor je pro nás důležitý.

4 KOMENTÁŘE

  1. Používam feedly v kombinácii s pocketom (super kombinacia) vo feedly podrzim prst na nadpise clanku co ma zaujal a automaticky ide do pocketu, ALE v pockete tie citacie nevidiet

  2. citace působí dojmem nadpisu, jen s tím rozdílem, že se nachází až ZA článkem. Po přelétnutí článku očima jsem byl zmatený, proč si o UI nic nepřečtu za citací o UI, až poté jsem si všiml, že článek je předsazený a jedná se o citaci.
    Je to matoucí, mnohem větší než nadpisy a vyvedené v podobném stylu.

Napsat komentář: SarkaFarka Zrušit odpověď

Please enter your comment!
Please enter your name here