Sociální síť Facebook má k dispozici obrovské množství údajů o svých uživatelů. Možná si toho nejste ani vědomi, co všechno o sobě na sociálních sítích dáváte vědět třetím stranám. Vyplněním kolonek v podobě zájmů nebo oblíbených věcí či jen přidávání se do nějakých skupin poskytujete Facebooku informace o vaší osobě. Díky tomu Facebook může nabízet tyto údaje třetím stranám pro poskytování reklamy. Nemůžete se tak divit, že se vám zobrazují reklamy, které se vztahují právě k vašim zálibám.
Nyní Facebook testuje nový model reklamní sítě, kde chce daného objemu údajů o uživatelích využít a zhodnotit jej. Týká se to poskytování reklam v mobilních aplikacích vytvářených třetími stranami. Není jasné, kdy bychom se nového modelu mohli v aplikacích dočkat, ale jisté je, že nás tak s postupem času budou reklamy otravovat čím dál častěji a účelněji.
Podle informace ze zdroje by Facebook mohl dosahovat vysokých zisků stejně jako Google díky reklamní sítě AdSense, kterou jistě většina z vás dobře zná. Právě něco podobného chce vyzkoušet i Facebook. V tuto chvíli můžeme pouze hádat, jak přesně bude nový model vypadat. Jedno je jisté – reklam se nejen v mobilních aplikacích nejspíše nikdy nezbavíme.
Zdroj: AndroidCentral přes Facebook Developers