Takřka každý vývojář aplikací s grafickým rozhraním se dříve nebo později setká se situací, ve které mu jeho výtvor nefunguje úplně plynule, přičemž on sám netuší proč a vzhledem ke komplexitě vykreslování nemá ani páru jak na to přijít. Naštěstí pro takové případy existuje spousta analytických nástrojů, které dokáží vykreslování aplikace rozebrat po jednotlivých částek a přesně odhalit, kde je problém.
A právě takovými nástroji, konkrétně tedy těmi pro Android 4.1 / 4.2 Jelly Bean, se zabývá článek s názvem Android Performance Case Study. Jeho autor, softwarový inženýr v Googlu, Romain Guy v něm rozebírá podrobnou analýzu framerate problémů nedávno vydaného twitterového klienta Falcon.
Konkrétně v něm přehledně ukazuje, jak získat graf s počtem vykreslených snímků aplikace za sekundu, jak zjistit kolikrát se jaké objekty překreslují pro jeden snímek a u konce zabrousí i do nástroje na přehledné rozebrání view-tree (nebo jak tomu javisti říkají).
Jakožto neprogramátor androidích aplikací nemohu posoudit faktickou správnost článku, ze zběžného přečtení si ale dovolím tvrdit, že obsahuje spoustou zajímavých a jednoduše vysvětlených (tj. pochopil jsem to i já) informací, které by se mohli hodit každému alespoň trochu serióznějšímu androidímu vývojáři.
Zdroj: článek