Zastupitel federálních komunikací, Michael O’Rielly, nedávno navštívil některá call centra v New Yorku a Anchorage. Tam zjistil nejen, že 70 procent telefonátů linky 9-1-1 přichází z mobilních telefonů, ale také to, že půlka z nich je výsledkem ,,zadkového volání“.
Jak udává server Bloomberg, znamená to, že musí nouzová linka trpět 84 milionů náhodných telefonátů za rok. V některých případech může toto nevědomé volání způsobit i problémy, když operátoři slyší utlumené rozhovory, opakované rány nebo třeba záhadné šuškání. Zkrátka to může znít, jakoby byl někdo v nebezpečí.
Tato nadbytečná čísla jsou stresující zejména pro ta call centra, jejichž osazenstvo není početné. Ale jak se s tímto problémem vypořádat? Není možné znesnadnit vytáčení kombinace 9-1-1. Jednoduchou odpověď nejspíš nenajdeme, pojďme si proto ukázat, s jakými kuriozitami náhodného volání se musela centra poprat.
- Zpráva z Oddělení pro situace v nouzi ve státě Tennessee hlásila, že jediné dítě, Tenn, vytočil náhodou 84 telefonátů během jedné noci, čímž ji zablokoval na dost dlouhou dobu.
- Loňské léto se spojil telefon jednoho ze dvou mužů s nouzovou linkou, aby si pak operátor poslechl, jak plánovali vykrást auto a následně se radovali z toho, že v něm našli drogy.
- Matka a syn byli zatčeni za vyrábění metamfetaminu poté, co omylem vytočili linku 9-1-1. Rozhovor, ve kterém se bavili o přípravě a prodeji zakázané omamné látky, poslouchala osoba na lince půl hodiny.
- Naopak jistá žena z Illinois zavolala SWAT jednotku, když ji manžel omylem zavolal a ve sluchátko to znělo, jakoby s někým zápasil na život a na smrt. Ten si však spokojeně jel z práce domů v autě.