O2 zavádí měsíční FUP

4

Využíváte internet v mobilu od operátora Telefónica O2? A štve vás politika účtování po týdnech, neboli že se měsíční FUP (tzv. Fair User Policy – laicky řečeno omezení rychlosti stahovaných dat) rozdělí rovnoměrně do jednotlivých týdnů? Koho by to neštvalo, například balíček se 150 MB vám operátor „naporcuje“ na 37,5 MB/týden a víc ani ránu, budete omezeni na rychlosti a vyzváni k aktivaci většího balíčku. Tomu je už ale naštěstí konec, O2 zavádí „příjemnější“ účtování dat – po měsících. Že by to byla reakce na nespokojené odezvy zákazníků? Vždyť na co je „chytrý telefon“, když operátor není dostatečně chytrý na to, aby uživatele neomezoval po týdnech?

Všichni, kteří internet v mobilu používají (zejména ti, kteří jej využívají spíše nárazově) novinku zajisté ocení. Konečně se můžete svobodně rozhodnout, ve kterém týdnu svá data vyčerpáte. A je jen na vás, zda to stihnete za jeden den/týden, nebo budete hospodařit celý měsíc tak, abyste nebyli omezeni. Zajímavé, že přední operátor u nás takto činí zcela potichoučku. Možná se za účtování po týdnech sám styděl?

Samotné omezení rychlosti je také malým otazníčkem. I přes to, že jsem omezen za přečerpání FUP, je moje rychlost v 3G síti většinou (stalo se jen jednou za posledního půl roku, že tomu tak nebylo) snížena „pouze“ na 200 kb/s, což je pro prohlížení webu a odesílání emailů dostačující. Bohužel (ale to už by jsme chtěli moc) dojde k omezení/zablokování portů, na kterých běží YouTube, P2P sítě, atd… přesně podle smluvních podmínek. Máte stejné poznatky, nebo u vás jak na potvoru operátor FUP uplatňuje a účtuje striktně dle smluvních podmínek?

4 KOMENTÁŘE

  1. Já osobně bych doporučil všem našim operátorům aby se zamysleli to je stále reklama jak je síť rychlá ale člověk si 3krát prdne a je bez dez dat takže nač jsou nám všechny ty 3G sítě když není možné je využívat 

Napsat komentář: Budicek Zrušit odpověď

Please enter your comment!
Please enter your name here