Recenze: Shakes and Fidget

2

Dnešní článek bude o online hře Shakes and Fidget, která vznikla před více, jak třemi lety. Za tu dobu se stala nejhranější hrou svého druhu na celém světě. Hra vychází z kultovního komixu se stejným jménem. Ovšem tento komiks má své kořeny v MMOPRG hře World of Warcraft. Děj se tedy odehrává v fantasy prostředí. Hra skýtá mnoho možností, jak se zabavit. Jak již bylo zmíněno hra se stala trhákem a v této době ji hraje přes 20 milionů hráčů na celém světě. Vývojáři tedy přispěchali s aplikací pro chytré telefony a tablety a vyplatilo se.

Shakes & Fidget

Teď se Vám pokusím přiblížit o co ve hře jde a jak ji začít hrát. Prvním krokem je registrace do hry k tomu potřebujete mít email, heslo a nick do hry. Dále si zvolíte rasu a povolání. Na výběr je ze dvou klas a to Aliance a Horda, neboli dobro a zlo. Za dobro to jsou člověk, elf, trpaslík a gnóm a za Hordu to jsou ork, elf, skřítek, démon. Poté si vyberete povolání mág, válečník a průzkumník. Každé povolání je určeno na něco jiného válečník má nejvíce HP a využívá staty síly pro jeho útoky a zásadním prvkem, kterým se liší od dvou zbylých povolání je štít, se kterým se může vybírat útoky jiných válečníků a průzkumníků, ovšem ne mágů. Štít může dosáhnout, až 25 procentního maxima na bránění se proti útokům nepřítele. Následuje průzkumník, který používá ke svým útokům střelné zbraně. Průzkumník má výhodu oproti zbylým povoláním, že se umí vyhýbat útokům, ovšem zase jen své mu druhu a válečníkům, mág má zase výhodu.

Nakonec zbývá přestavit mága, který je asi nehranějším povoláním, protože má jasně největší útoky. Jeho nevýhodou je malý počet HP a také nemá žádnou výhodu, jako dva předcházející příklady, tak proč je nejhranější? Důvodem je jeho útok, který byl již zmiňován  a také fakt, který mu zajišťuje, že pokud bude bojovat proti průzkumníkovi, nebo válečníkovi jsou jim jejich vlastnosti na nic ani štít a vyhýbání na mága neplatí. Pokud váháte, jakou si zvolíte rasu, tak je to celkem jedno. Rasy sice mají bonusy k určitým povoláním, ale jsou tak malé, že se dají zanedbat už do 10 úrovně. Základním stavebním kamenem kromě rasy a povolání je hráčova úroveň, neboli LV. Za každé zdolané podzemí, útok s cechem, nebo dobrodružství získává hráč zkušenosti a čím více zkušeností tím je vyšší úroveň. Ve hře je hned několik platidel a to zlaté a stříbrné, za které si kupuje výzbroj, maunty, zvyšujete bonusy ve svém cechu, nebo si zvedáte své osobní staty a velmi podstatným platidlem jsou oranžové houbičky, které když máte získáváte výhody.

Ve hře je náměstí z kterého se dostane do všech potřebných lokalit: čaroobchod, zbrojírna, stáje, síň slávy, hospoda, houbičkář, a aréna. V prvních třech si můžete koupit něco na sebe a  mounty, kteří Vám snižují dobu na cestách, až o 50%. Síň slávy je v podstatě žebříček hráčů a cechů. V hospodě plníte úkoly a dopíjíte pivka, aby se vám obnovila touha, maximální počet piv, které smíte za den vypít je 10 (1 pivo stojí jednu houbičku). U houbičkáře si dokupujete za Vaše peníze houby a v aréně bojujete s náhodně vybraným soupeřem. Ještě zbývá říci něco k cechu, jde v podstatě o skupinu lidí (maximálně 50), která zvyšuje pomocí goldů a hub bonusy cechu a společně zdoláváte cechovní podzemí. Hráčské podzemí je velmi podobné. První obsahuje 9 sekcí s 10 podlažími v každé sekce, poté následuje věž, kde jsou mnohem silnější nestvůry a pohádkové bytosti a mezitím můžete dělat další 4 sekce podzemí.

Proto, aby vám více rostla úroveň je potřeba plnit album puntičkářství, které najdete v čaroobchodě za 25 zlatých. Pro posílení je dobré si koupit lektvary, které Vás udělají silnější. Teď něco k obecným vlastnostem aplikace, kterou si stáhlo z Google Play přes 150 000 lidí. Tato aplikace je zcela zdarma! Aplikace umí skoro vše, jako při běžném hraní přes internetový prohlížeč. Chybí akorát čarovná věž, zobrazování cechovních válek a cechovních podzemí.

Aplikace před nedávnem byla aktualizována a díky tomu je hra kompletně v češtině. Doporučil bych si ještě stáhnout dodatek ke hře, který je zaměřen na grafiku a díky němu Vám nebude aplikace tolik plýtvat internetovým připojením. Aplikace se hodí každému hráči, který potřebuje neustále hrát a nemá možnost přístupu na PC. Pokud budete mít otázky rád Vám na ně odpovím v komentářích.