Galaxy on Fire 2 HD: Když se galaxie ocitne v plamenech

3

Galaxy on Fire 2

Také jste si jako malí přáli být pilotem, ale nakonec jste si to nechali rozmluvit? Ne tak Keith T. Maxwell. Po svém čestném propuštění z Hvězdné flotily se stal obávaným námezdním pilotem – legendou, o níž si ošlehaní vesmírní vlci u ohně vyprávějí příhody, při nichž krev tuhne v žilách. Keith má ale problém. Porucha jednotky hyperpohonu ho poslala časoprostorem o 35 let dopředu a náš hrdina rychle zjišťuje, že galaxie si za tu dobu stihla zadělat na pořádné problémy.

Když roku 2005 vydalo německé studio Fishlabs první díl své vesmírné střílečky Galaxy on Fire pro mobilní zařízení s Javou, hráči byli uneseni. Grafika neměla na platformě obdoby a nekomplikované herní mechanismy a ovládání umožňovaly užít si plnohodnotnou 3D vesmírnou střílečku konzolového střihu na běžném telefonu. Začátkem roku 2009 pak vyšlo pokračování, na kterém bylo vidět, jak nesmírně těsný mu je javový kabátek. To si dobře uvědomovali i tvůrci, a proto hráče postupně obdařili porty pro iOSpočítače i macy.

Verze pro Android si ale cestu k hráčům hledala jen s obtížemi – před třemi lety nebyl někdejší Google Market ani zdaleka tak dobře etablovanou distibuční platformou, jakou je dnes, a panovaly obavy z pirátství. Vývoj plnohodnotného portu fungujícího napříč rozličnými Android zařízeními představoval pro studio nezanedbatelnou, a v dané době značně rizikovou, investici. Fishlabs se již spálili u mobilní Javy a tak jediné verze pro Android, který vyšly, byly vydány ve spolupráci se společnostmi Sony a Nvidia pro telefon Xperia PLAY a pro zařízení s grafickým čipem Tegra 2 a vyšším.

Majitelé vybraných zařízení s rootem si byli schopni hru zahrát pomocí specializovaných nástrojů, oficiální podpora však neexistovala. Ani majitelé podporovaných zařízení však neměli na růžích ustláno – první obsahový přídavek Valkyrie pro rozšířenější Tegra verzi vůbec nevyšel a druhý obsahový přídavek Supernova se na Androidu již neobjevil vůbec. Tedy až do začátku tohoto měsíce, kdy, s dvouročním zpožděním po iOS, vyšla dlouho očekávaná verze pro všechna zařízení s operačním systémem Android ve verzi 3 a vyšší. Pojďme se tedy společně podívat na to, co si pro nás vývojáři z Fishlabs připravili.

galaxy-on-fire-2-hd-fishlabs-valkyrie-supernova-ANDROID-PIRATE-BASE

Hra jako taková

Galaxy on Fire 2 je vesmírným simulátorem, který nabízí rozlehlou galaxii sestávající z více než třiceti slunečních soustav a sta planet, přičemž mezi jednotlivými soustavami a planetami je možné se volně přesouvat. Kolem planet orbitují vesmírné stanice, na nichž je možné nakupovat a prodávat lodě, lodní výbavu a více než 170 rozličných komodit, vyrábět vlastní předměty podle získaných nákresů, přijímat mise a nabírat posily. V prostoru kolem stanic je pak možné volně se pohybovat, těžit rudu z okolo poletujících asteroidů a zapojovat se do soubojů. Hra tedy kombinuje příběhový obsah se sandboxovou hratelností.

Obyvatelstvo galaxie se dělí na čtyři frakce, které tvoří vzájemně znepřátelené páry. Pomocí jedné frakci tedy ztrácíte oblibu frakce druhé, což má dopad na ceny, chování lodí dané frakce a v krajním případě i na vaši schopnost přistát v takto znepřátelené stanici. První obsahové rozšíření, Valkyrie, přidává, krom nového příběhu a dostupného vybavení, možnost zakoupit si vlastní vesmírnou stanici a obchodovat na černém trhu. Druhé obsahové rozšíření, Supernova, opět rozšiřuje příběh a krom toho přináší nové druhy misí, výbavy a rozšiřující sluneční soustavy. Za zmínku stojí, že veškeré rozhovory ve hře jsou napříč všemi rozšířeními nadabované.

galaxy-on-fire-2-fishlabs-blackberry-bb10-valkyrie-supernova-SUPERNOVA

Free to play

Na rozdíl od původní SD verze, s níž jsme se na Androidu mimo vybraná zařízení nesetkali, je HD verze šířena jako free-to-play. Tento model nabývá v posledních letech na popularitě a znamená ve zkratce asi následující: Autoři neúčtují hráči za zapojení do hry žádný poplatek. Doufají, že budou mít příjmy z prodejů v rámci hry, například z plateb za vylepšení, zvláštní možnosti, speciální položky a rozšiřující balíčky. To v pojetí Fishlabs znamená, že si za reálné peníze ve hře můžete zakoupit obsahové přídavky Valkyrie a Supernova, stejně tak jako herní měnu.

V druhém zmíněném však tkví jádro nepříjemné rány pod pás. Už jen oznámení, že hra bude free-to-play, nezní mnoha hráčům příliš vábně. Prodeje SD verze a další vývoj pro iOS jasně ukazují, že výdělky za prodej hry samotné a dvou obsahových rozšíření jsou dostatečné na pokrytí nákladů na vývoj. Nezůstalo však jen u toho – došlo až k šestinásobnému navýšení cen herních předmětů oproti původní verzi hry, což znamená, že jste prakticky nuceni zakoupit si herní měnu za reálné peníze, pokud nechcete trávit neúměrné množství času jejich vyděláváním ve hře.

Že se toto dá stále zkousnout? Pak vězte, že zmíněné navýšení cen se týká pouze Android verze. Podle vyjádření zaměstnance Fishlabs se Tegra a Xperia PLAY verzím hry dařilo vlivem pirátství tak špatně, že byli vývojáři nuceni přistoupit k tomuto kroku. Vzhledem k tomu, že Xperia PLAY jako platforma selhala podobně jako v minulosti Nokia N-Gage, zařízení s Tegrou mají na trhu pouze ~10% podíl a Android Market v době vydání teprve nabíral na síle, zní ale narážky na pirátství nepřesvědčivě. Pro hráče to ve výsledku znamená, že i pokud investuje 240 Kč do obou obsahových rozšíření, stále si bude pro hraní hry tak, jak bylo zamýšleno, nucen nakupovat herní měnu za reálné peníze.

Galaxy-on-Fire-2-HD-by-Fishlabs-for-iPhone-and-iPad-03

Další změny oproti Tegra verzi

Oficiální Android verze také využívá nový Google Game API – prozatím pouze k ukládání herních achievementů a tabulek hráčů, do budoucna pak pravděpodobně i k synchronizaci uložených her. Doposavad tuto funkcionalitu zaštiťoval server Openfeint spravovaný Fishlabs, který bude nejspíš postupně zcela nahrazen Google Play Game Services a iOS Game Kitem.

Na rozdíl od verze pro Tegru, která byla optimalizována pro 7“ tablety, zde museli vývojáři přepracovat celé GUI tak, aby bezproblémově škálovalo od 4“ až po 10“ displeje. Výsledek není přesvědčivý – na 4,3“ Samsungu Galaxy S2 jsou virtuální joysticky tak malé, že se hra stává neovladatelnou a naopak již u 7“ Nexusu jsou dialogová okna tak veliká, že zakrývají výhled. Problémem jsou i optimalizace, kdy verze pro Tegru nejenže obsahuje lépe rozměrově vyřešené API, ale celkově běží i plynuleji – a to i přes srovnatelnou grafiku.

Podobně, jako SD verze přinášela kýženou možnost rychlých manévrů pomocí přejíždění prstem ze strany na stranu, i HD verze rozšiřuje ovladatelnost lodi. Jedná se konkrétně o dvě vylepšení, které částečně vyvažují špatně škálující GUI. První z nich je schopnost měnit rychlost pohybu lodi až po úplné zastavení vertikálním posunem prstu po displeji. Časté situace, kdy zaměřujete asteroid a, kvůli nemožnosti zastavit, do něj nabouráte, jsou tímto minulostí. Otevírají se i nové možnosti pro bojové strategie, jako je ukrytí se za asteroid a vypnutí motorů lodi.

Druhou změnou je úprava v chování lodi při střetu s pevným cílem, jako jsou stanice nebo křižníky. Původně došlo při střetu k otočení lodě o 180°, což bylo ještě snesitelné u střetu s lodí, ale u stanic se jednalo o problém, jelikož jsou obehnány neviditelnými stěnami. Pronásledování nepřátelské lodi po obvodu stanice se proto nikdy neobešlo bez několika frustrujících nárazů do „ničeho“. Nyní se loď při nárazu o překážku zastaví a vy ji vhodným natočením lodi ve volném směru můžete vyprostit, což je nepoměrně funkčnější řešení.


logo-app
App Name
Developer
Free   
qrcode-app


Velkolepý návrat herní série, která pamětníky provázela od raných prvopočátků mobilního hraní, má nahořklou pachuť. Pokud vám však nevadí free-to-play obchodní model, ani rozkol mezi politikou plateb na iOS a Androidu, nelze hru, než vřele doporučit. Ostatní mohou vyčkávat na Galaxy on Fire 3 nebo na strategický spin-off Galaxy on Fire: Alliances.

3 KOMENTÁŘE

  1. Dohral jsem prvni free cast bez toho, abych do hry neco investoval. Ceny predmetu mi prisli tak akorat, clovek musi trochu setrit aby si koupil nejlepsi lod, ale zase ne nejak moc.

    Koupil jsem si obe rozsireni, hra je opravdu dobra (rozsireni mam take skoro dohrane a za realne penize jsem si jeste nic kupovat nemusel).

    • I tak se dá s freemium modelem vypořádat – brát exponenciálně rostoucí obtížnost jako výzvu. Já se přiznám, že v případě Galaxy on Fire 2 jsem v nezáživném „farmení“ nebyl schopný najít dostatečné vyžití, aby mě to u hry udrželo.

      • Mě to právě tak hrozné nepřišlo oproti třeba Bloods & Glory, kde se pak člověk opravdu nechytá a těch peněz za souboje moc nedostává.

Napsat komentář: Michal Švarc Zrušit odpověď

Please enter your comment!
Please enter your name here