EPOCH – postapokalyptická akce s roboty [recenze]

0

unnamed (4)

Nová hra, kterou pohání UnrealEngine 3 přináší velmi pěknou grafiku a také napínaví příběh. I proto se stala hra velmi oblíbenou a dnes se na ni podíváme.

Příběh

Příběhová linie se bude odehrávat na planetě Zemi, ale bohužel již bez lidí. Nadvládu nad planetou převzali hi-tech roboti. Svět se tak rozpadá a jediné co je obývá jsou kusy železa valčící proti sobě hlava nehlava. V době, kdy lidé ještě byli naživu, používali roboty pro osobní ochranu. Něco se ale zvrtlo. To co se stalo budete muset zjistit s jediným uvědomělým robotem, který hledá důvod a příčinu zániku lidstva a zároveň se pokusí najít svého majitele, který by měl být i poslední přeživší z lidské civilizace.

2013-06-12 10.54.34

Styl hry

Většina her tohoto typu má problém s postupně stoupající linearitou a bohužel EPOCH není výjimka. Velmi podobné arény, kterých je navíc jen deset, opravdu nepůsobí nijak zvlášť zábavně a vytrhnout vás z toho akorát může obměňující se příběh. Abych to vysvětlil, hra nabízí pouze deset arén, ale po dokončení první desítky se vám odemkne další obtížnost a začínáte hrát opět od znova, ale s pokračujícím příběhem. Setkáte se tak se 40-ti arénami v celkem čtyřech obtížnostech. Poslední okolo v každé  úrovni znamená boj proti bossovi, který je velmi silný a strávíte u něj pár desítek minut.

Ve hře je i forma obchodu, kde nakupujete různé zbraně a zbroj pro vašeho robota. V obchodě můžete prodávat i kusy ze zabitých robotů nebo si je můžete nechat. O peníze ve hře není nouze a to hlavně díky tomuto rabování, kdy prodej některé zbraně vám může finančně velmi pomoci. Peníze také můžete řešit díky mikrotransakcím , ale pokud nechcete vyloženě do hry strkat peníze, není potřeba.

2013-06-12 10.56.56

Hratelnost

Váš robot vždy přijde do arény nebo prostoru, kde je rozmístěno několik překážek a zároveň úkrytů. Rozmístěny jsou tak aby měl tři úkryty váš soupeř i vy. Pohybujete se pomocí slidů doleva nebo doprava. přičemž pokud jste s robotem ne jedné ze stran, můžete slidem nahoru přeskočit na druhou stranu a vynechat tak přechod skrze střed. tento prvek využijete, pokud na vás útočí robot s laserem, který i skrze překážky se vás snaží zasáhnout.

Útok je vyřešen pomocí označení robota a tlačítka pro útočení. Robot si tedy sám cíl zaměří a pro vás je prioritou dávat pozor na přicházející útoky a dbát na obranu.

Pokud vám hra přijde lehká, tak si představte, že proti vám stojí čtyři druhy robotů. Jeden klasicky střílí, druhý hází granáty, třetí používá laser a poslední třeba disponuje velmi silnou obranou. Roboti vám tak dokáží velmi zatopit a je důležité přemýšlet dopředu o volbě místa, době vykouknutí z úkrytu, zaměření správného robota a nakonec použití nejlepší formy útoku.

Na vývěr budete mít z klasického střílení ze zbraně, samonaváděcích raket, které zasáhnout všechny nepřátele a nakonec speciální útok, podle toho jakou máte na sobě zbroj. Já využíval například uzdravování robota.

2013-06-12 10.53.53

Skvělá grafika a snad ještě lepší zvuk, kterého bude velmi potřeba. Bez zvuku to totiž nebude ono a hra bude náročnější. Velký problém se stereotypem může změnit opravdu povedený příběh a boj s bossem. I přesto hru doporučuji, protože takovýchto není na Google Play mnoho a tahle za 20 Kč opravdu stojí.

Hodnocení: 9,5/10