Samsung OLEDVyužívání OLED displejů je čím dál častější, což jasně dokazují čísla z prvních tří měsíců tohoto roku, kdy se jich prodalo či využilo 91.3 milionů. Těmito displeji jsou vybaveny hlavně chytré telefony, ale také některé televizory.

Samsung je na tomto trhu naprosto dominantní, jelikož prodal nebo použil v prvním čtvrtletí roku 86,7 milionů kusů těchto displejů, což představuje neuvěřitelný 95% podíl na trhu!

Tyto displeje sice stále využívá v největší míře mobilní divize Samsungu, ale čínští výrobci telefonů také stále častěji spoléhají na OLED panely.

Proslýchá se, že Samsung by měl zásobovat displeji Apple, což by ještě posílilo jeho pozici na tomto trhu. Samsung již investoval 1,5 miliardy $ na rozšíření svého výrobního závodu A3, aby zvýšil jeho produkci z 15 000 kusů až na 105 000 kusů měsíčně, což pravděpodobně udělal kvůli tomu, že očekává zvýšenou poptávku.

Přesto se musí Samsung snažit, aby si svou pozici udržel, jelikož čínské společnosti také zvýšili v 1. čtvrtletí produkci OLED displejů a analytici ze společnosti Hyundai Securities tvrdí, že Korejští a Japonští tento trend následují snižováním produkce LCD displejů ve prospěch OLED displejů.

LG je v současné době daleko za Samsungem na druhém místě díky tomu, že divize LG Display se rozhodla zaměřit na výrobu OLED televizorů, které však nejsou tak rozšířené (LG Mobile zatím preferuje LCD panely).

Zdroj

Tags