Pouhým 25 vývojářum jde 50 % peněz utracených skrze mobilní digitální distribuce

1

Struktura, ve které je většina zdrojů soustředěná v rukou krajní menšiny jejích členů, není žádnou neobvyklou anomálií. Ve větší či menší míře s ní koresponduje skoro vše, a to ať už jde o alokaci zdrojů mezi obyvatelstvo planety, rozdělení peněž ve státě nebo moc v soukromé společnosti. A podle analytické společnosti Canalys je obdobná situace také na poli mobilních digitálních distribucí.

Celých 50 % veškerých peněz, které protečou oficiálními obchody s aplikacemi, Google Play a Apple AppStore, se údajně rozdělí mezi pouhých 25 (ne 25 procent, ale 25 jednotlivých) vývojářů aplikací a her. Zastoupeni jsou pak hlavně ti druzí, vývojáři her. Mezi 25 je jich totiž 24, pouze jeden vývojářský účet z se zaobírá čistě aplikacemi.

Konkrétně mezi úspěšnou 25 nalezneme klasická jména jako Zynga, Electronic Arts, Disney, Kabam, Rovio, Glu a Gameloft. Oním výrobcem aplikací, který se do žebříčku dostal je pak společnost stojící za obzvláště na západ od nás oblíbeným internetovým rádiem Pandora.

Samozřejmě je otázkou, jak by statistiky vypadaly, kdyby zahrnovaly pouze Google Play. Osobně si však myslím, že nikterak výrazně jinak. Stejně jako AppStore totiž Google Play trpí až příliš velkým množstvím aplikací, ve kterém se s novým produktem nedá bez zázraku v podstatě prorazit.

Zdroj: techcrunch, androidheadlines

  • randalfien

    Vítěz bere vše – černá labuť