Partnerství LG a Huawei se konat nebude

0

Korea Times přišel se spekulací, že by se mohlo LG Electronics a Huawei Technologies spojit v rámci určité spolupráce. Tak to alespoň předpověděl analytik společnosti Sanford C. Bernstein. Jak se však nyní ukázalo, předpoklad se nevyplnil.

LGaH

Myšlenka spolupráce dvou konkurenční společností jistě nebyla nemyslitelná. Vždyť LG je již aktivní investorem ve společnosti Huawei a navíc využívá sítí vytvořených touto společností pro podporu rychlých dat. Huawei má bohaté zkušenosti s prodejem svých zařízení v Číně, kde se naopak LG se dvěma procenty trhu tolik nedaří. Představa hlubší spolupráce proto byla od začátku poměrně reálná.

Kroky, které LG podniká poslední dobou, jsou poněkud nešťastné. Samsung, vědom si zvyšování se nákladů na výrobu, přesouvá část výroby z Číny do Vietnamu, kdežto LG stále čeká ve zlepšení. Správně věc shrnul jeden ze zaměstnanců společnosti LG, který v telefonickém rozhovoru pro Korea Times řekl: „Mezery v portfoliu našich smartphonů bývaly jedním z největších problému, které bránily tomu, abychom uspěli na trhu v posledních letech. Tento problém byl však vyřešen. Nyní přesouváme svou pozornost na to, jak vidíme externích růst v oblasti mobilních telefonů.“ (Pozn.: volně přeloženo.)

Tiskový mluvčí společnosti LG však pro server The Verge uvedl, že žádná spolupráce v této oblasti se společností Huawei v plánu není. LG se v současné době nachází ve velmi nevýhodné situaci. Není pochyb o tom, že vyrábí kvalitní přístroje, jinak by sis je Google nevybral pro svou řadu Nexus, na druhou stranu není schopno své výrobky dostatečně dobře prodat a zároveň s sebou nese  z minulosti punc méně kvalitních mobilních telefonů. To se odvíjí i od propadu, který LG celosvětově zaznamenalo. Z dřívější pozice se posunulo o dvě příčky dolů se svými 4,7%, kdy se před něj dostal právě Huawei s 5% a Lenovo se 4,8%.

Osobně se domnívám, že LG potřebuje čas na to, aby se jeho prodeje opět zvedly a stalo se vyhledávanou značkou. Bohužel je díky přílivu nových značek z Asie těžké se prosadit, kvůli jejich nízké ceně, a vedle jiných společností stejné cenové kategorie může zase jen těžko bojovat, když se jedná o společnosti zvučnějšího jména.

Zdroj: The Verge, Korea Times