Nevšední konzole OUYA uspěla na Kickstarteru + nové informace

1

Vskutku nevšední Androidí konzole OUYA, kterou jsme si zběžně představili přibližně před týdnem, se stejně jako mnoho podobných projektů rozhodla jít cestou aktuálně neskutečně populárního Kickstarteru.

A nejen že na něm uspěla, ale dokonce uspěla naprosto nepředpokládatelným způsobem, celý požadovaný milion dolarů totiž vybrala za pouhý den a v současné dobé má na kontě dokonce 2,3 milionů dolarů. Výběr bude navíc pokračovat ještě dalších 28 dní, takže úplně nereálná dle mého skromného názoru není ani hranice 5 milionů (a to už je prosím 90 milionů korun).

Spolu s otevřením Kickstarter projektu o sobě konzole prozradila trochu více informací. Například konečně víme, jaké bude mít hardwarové specifikace. Jejím srdcem bude čtyřjádrový procesor Tegra 3 spolupracující s 1GB RAM a 8GB vnitřní paměti. V její výbavě dále nalezneme HDMI a USB 2 porty a samozřejmě také Bluetooth 4.0 a WiFi (b/g/n).

Kromě toho bude ke konzoli dodáván jeden ovladač, který kromě klasických tlačítek a dvojice analogových páček nabídne také, na herní ovladač poměrné neobvyklý, dotekový touchpad.

Nad tím vším poběží notně upravený Android 4.0 Ice Cream Sandwich s grafickou nadstavbou speciálně navrženou pro snadné ovládání na televizi. Ke konzoli bude ale dodáván toolkit a vývojářské nástroje, takže v případě snahy do ní nebude problém dostat jakýkoliv operační systém nebo ten současný upravit k obrazu svému. Případný root Androidu dokonce nebude překážkou k uplatnění záruky.

Vyjasnění se dočkaly také poměrně matoucí informace o hrách a jejích vydávání. Všechny hry nakonec nebudou pro hráče úplně zdarma, jen budou muset nabídnout nějakou formu zdarma dostupné části, například demo, trial verzi nebo free-to-play model. Zbytek však bude moci být normálně zpoplatněn. Takto vydělané peníze se pak rozdělí mezi OUYA a vývojářský tým v poměru 30:70.

Další dobrou zprávou pro vývojáře je, že vydání na OUYA nebude na rozdíl od vydávání na velké konzole jako Xbox nebo PS3 stát ani korunu. Nebude si tak nutné kupovat drahé vývojářské kity, licenci nebo cokoliv podobného.

Již nyní je tak téměř jisté, že alespoň zpočátku bude mít OUYA úspěch, první vlna zákazníků je totiž již jistá a slíbený je i nějaký ten obsah. Nezávazné sliby portu svých her konkrétně učinilo několik indie studií včele s Mojangem (Minecraft) a Madfinger Games (Shadowgun), další obsah půjde navíc snadno překlopit ze stávajících androidích aplikací a her.

Otázkou je, jak si konzole povede dlouhodobě. Softwarová otevřenost by ji totiž mohla podrazit nohy ze strany všudypřítomného warezu a otevřenost pro vývojáře zas kvůli záplavě nekvalitního obsahu. Suma sumárum by to tak mohlo dopadnout, že kromě opravdu malého množství kvalitních titulů bude na konzoly dostupná jen spousta nekvalitního free-to-play – pay-to-win obsahu, který nikdo nebude hrát.

A nakonec to nejdůležitější, první kusy by se měly začít rozesílat v březnu příštího roku, předpokládaná cena je okolo $100, tedy přibližně 2 000 korun českých. Dobrá zpráva také je, že konzole nebude mít žádnou formu regionálního omezení, bez problémů tedy poběží i u nás.

Zdroj: kickstarter via tiscai.games