Nejnadanější autonomní vozy

1

Na autonomní vozy,které samy přijedou kamkoli na vaše zavolání, si ještě počkáme. My se dnes ovšem podíváme na pět těch nejnadanějších.

Tesla Model S

hero-01 section-initial-original hero-06 25-2012-tesla-model-s-fd-1347336796

Tesla je dnes vnímaná jako nejpokročilejší automobilka. Její CEO – Elon Musk má smysl pro přehánění a nadsázku, a proto slíbil na půli roku 2015 softwarový update přinášející funkci autopilot pro model S. Rozvířené legislativní obavy lze uklidnit, neboť jde spíše jen o asistenční funkce, které konkurence nabízí již dnes. Teslu ale rozhodně stojí za to sledovat a ve vývoji autonomních vozů bude jistě hrát první housle.

Audi A7 Jack

self-driving-audi-a7-called-jack-takes-550-mile-journey-to-ces-2015-video-90715_1 audi-jack-gallery-01 audi-jack-gallery-02 audi-jack-gallery-04

audi prokázalo své schopnosti již v roce 201, kdy na slavný závod Pikes peak vyslalo model TT bez řidiče. Vůz nezůstal za profesionálními řidiči za volantem o mnoho pozadu. Loni v Lednu urazil model A7 takřka 900 km ze Silicon Valley do Las Vegas na veletrh CES, z velké části autonomní jízdou. Na základě údajů z kamer a laserových radarů zvládá autonomní jízdu po dálnici včetně předjížděni pomalejších vozů. Řidič nemusí držet volant ani se jinak věnovat řízení.

Delphi Audi SQ5

Audi-SQ5-automated-by-Delphi-left-profile delphi-automated-drive-audi-sq5-san-francisco-bridge-city-background audi-sq5-automated-by-delphi-rear-side Delphi-Self-Driving-Audi-Q5-Interior-Delphi

Společnost Delphi vyslala vůz Audi SQ5 na autonomní jízdu dlouhou přes 5300 km ze San Franciska do New orku. Cesta proběhla úspěšně: vůz se po 99 % času řídil sám, řidič musel zasáhnout do řízení pouze dvakrát. Systém od Delphi je modulární a lze jej integrovat do takřka libovolného vozu na trhu.

Google Self-Driving Car Project

prototype-early home-where Google-Self-Driving-Car-prototype self-driving-car-inside.0

Google se nezdržuje mezikroky v podobě různých jízdních asistentů, chce se vrhnout rovnou do světa zcela autonomních vozů. S vývojem začal již v roce 2009 s Toyotou Prius a Lexusem RX450h, které již najezdily stovky tisíc kilometrů. Stávající podobu dvoumístného minivozítka s elektrickým pohonem představil Google v květnu roku 2014, na trh se chce dostat do pěti let.

Mercedes F 015

Mercedes-Benz-F-015-Luxury-in-Motion-prototype-placement1-626x382 mercedes-benz-F-015-designboom10 F_015_Luxury_in_Motion_side-large_trans++Lf6XVudQ0d-fF3pHUPFzEGtT0gK_6EfZT336f62EI5U 14C1450_065

Svou vizí zcela autonomního vozu v roce 2030 představil na loňském CESu Mercedes. Vůz F 015 zobrazuje zcela revoluční pojetí především interiéru, který je připraven na to, že se řidič při cestování bude moci věnovat všemu, jen ne řízení. Praktickou zajímavostí je hlasová vnější komunikace, která například chodce ujistí, že o nich vůz ví a že mohou bezpečně přejít.

Apple project Titan

fc07b3_69bee509fd284850a497236075af956a maxresdefault

Jak to většinou bývá Apple nechce zůstat za konkurencí příliš pozadu a tak zde máme jeho koncept Apple auta. A již na začátku roku 2014 spustil Tim Cook projekt Titan, jehož cílem má být autonomní vůz. V čele vývojového týmu stojí Steve Zadesky, který dříve pracoval u Fordu a který má údajně nyní k ruce až tisícovku lidí. Podle všech informací si Apple vystačí při vývoji sám, po kooperaci s jinou automobilkou se neohlíží. Jakékoliv podrobnosti či dokonce detaily zatím dostupné nejsou.

  • Jan Lavicka

    do seznamu dáte reálné „nejnadanější“ vozy a pak nesmysl od Applu, který je jako obvykle 10 let za konkurencí, a to ani nekonkuruje
    to do seznamu můžete dát rovnou Buzze rakeťáka….