Motorola používá při prodejích agresivní strategii

0

Podle nezávislých pozorovatelů se Motorola, dceřiná společnost Google Inc., rozhodla užít při svých prodejích agresivní cenovou strategii. Ta nejvíce cílí na americký trh.

motorola-colorful-logo

Ve Spojených státech je Motorola dobře známá značka a má zvučnější jméno, než je tomu u značek převážně asijských. Pokud budeme sledovat ceny, které volí pro své modely, tak Moto X nabízí s cenovkou 349 dolarů za 16 GB verzi a 399 dolarů za 32 GB verzi. Naprosto totožné ceny, jaké jsou doporučeny pro prodej zařízení Nexus 5, které pro Google vyrábí LG.

I když by se mohlo zdát, že tak firma vlastně konkuruje sama sobě, není tomu tak. Musíme na prodej zařízení Nexus nahlížet jako na brandované přístroje, které dostávají označením Nexus určitou prestiž. Naproti tomu zařízení od Motoroly je v konečném důsledku ziskem společnosti Google.

Velmi podobně je zvolena cena i u levnějšího modelu Moto G. Ten se v 8 GB verzi prodává za 179 dolarů a v 16 GB verzi za 199 dolarů. Ceny jsou tedy nastaveny tak, aby mohly dobře konkurovat modelům jiných značek, avšak společnost nemůže být nařčena z dumpingu. Pokud se podíváme na ceny dílů přístrojů, dá se z toho logicky vydedukovat, že marže Motoroly nebudou tak vysoké jako u ostatních výrobců. Právě v tom je viděna ona agresivní prodejní strategii.

Ta se ovšem společnosti vyplácí. Ještě ve třetím čtvrtletí toho roku byla s množstvím prodeje na páté příčce pomyslného žebříčku se svými 4% v USA. Podle comScore však již minulý týden měla na americkém trhu 7% podíl a dostala se tak na třetí pozici před HTC se 6,7% a LG s 6,6%. Věřím tomu, že pokud bude mít Motorola velký úspěch v zemi svého původu, jistě bude chtít expandovat na globální trh. Pokud se bude držet linie čistého Androidu a dobrého zpracování, věřím, že by mohla být silným hráčem i na našem trhu.

Zdroj: Digitimes