Marketingové náklady Samsungu jsou několikanásobně vyšší než u jiných společností. Správný tah?

0

Samsung

Společnost Samsung je známá i díky své marketingové kampani, kdy se nebojí do ní investovat vysoké částky. Někdo nad tím může kroutit hlavou, jiní zase souhlasně přikyvovat. Ne vždy je však drahá reklamní kampaň spojená s vysokými zisky.

Agresivní marketingová strategie Samsungu je dána i konkurenceschopností vůči Applu. U něj je velice dobře známo, že má širokou základnu uživatelů a milovníků jeho stylu, inovací a kvality. Proti tomu bylo třeba podniknout něco, čím by se tento důležitý faktor dal vykompenzovat.

Odhaduje se, že Samsung tento rok celkově vyplatí až 14 miliard dolarů na reklamní či marketingové výdaje. V porovnání s jeho tržní hodnotou, která činí 227 miliard dolarů, to není zase tak moc, ale o hodně více, než vydává například Apple.

Údaje od Thomson Reuters hovoří jasně – Samsung vynakládá 5,4 % ze svých příjmů na marketing, přičemž Apple pouze 0,6 %. Zástupci z korejské společnosti svou strategii samozřejmě podporují a obhajují, ale je třeba brát v úvahu i možnost, že se výdaje stávají kontraproduktivními. Poměrně velká část spotřebitelů totiž na reklamní kampaně Samsungu reagují dosti negativně. V tuto chvíli můžeme pouze spekulovat o tom, zdali se korejskému gigantu tato strategie v budoucnosti nevymstí.

Zdroj: AndroidCommunity