O tom, že obyčejná ikona aplikace může výrazně ovlivnit počet stažení se přesvědčili vývojáři z N3V Games. Právě ikona je totiž spolu s názvem tím prvním, čeho si u nové aplikace všimneme a měla by tedy být nejen poutavá a graficky dokonalá, ale také by měla co možná nejlépe vyjadřovat, co můžeme od dané aplikace očekávat.
Jako příklad si můžeme vypůjčit dvouměsíční zkušenost výše uvedeného vývojářského studia N3V Games, které vydalo trojrozměrný vlakový simulátor Trainz Driver pro Android a iOS. Při volbě vhodné ikony se vývojáři nejprve rozhodli pro vylepšenou verzi klasického loga, které je v počítačové verzi simulátoru Trainz používáno od vydání první verze z roku 2001.
V Amazon Appstore, kde ikonky aplikací dostávají ještě větší prostor než v nám známém Google Play Store, se však pravděpodobně nenašel dostatek šotousů, kteří by legendární logo rozpoznali. Popravdě řečeno, níže uvedená ikona je sice po grafické stránce povedená, ne každý z ní ale na první pohled vytuší, že souvisí s vlaky. Stejně dobře jako pro železniční simulátor by mohla být použita pro systémový nástroj nebo bussines aplikaci.
V iTunes a Google Play Store hra krátce po uvedení dosahovala poměrně dobrých prodejních výsledků, v Amazon Appstore však výrazně zaostávala. N3V Games měli v posledně jmenovaném obchodu s aplikacemi ještě další dva vláčkařské tituly s mnohem výraznějšími ikonami, které jasně prozrazují obsah hry. Vývojáři se proto rozhodli pro změnu a navrhli novou ikonu pro aplikaci Trainz Driver, která jasně říká, že jde o realistický 3D simulátor železnice:
Výsledky změny ikony byly opravdu neuvěřitelné. Jen za první noc si Trainz Driver stáhl v Amazon App Store dvojnásobek hráčů a za necelé dva týdny byla prodejnost hry dokonce dvacetkrát vyšší. Jejich dosud opomíjený titul se začal objevovat na vysokých pozicích v žebříčcích nejstahovanějších aplikací. Nutno podotknout, že šlo o vánoční období, během kterého je nárůst stažení aplikací přirozený, avšak i po jeho skončení je prodej hry desetkrát vyšší než před nasazením nové ikony.
N3V Games se později rozhodli tuto strategii uplatnit ještě jednou a vyměnili ikonu své hry Trainz Driver i v Google Play Store. Výsledný efekt na sebe nenechal dlouho čekat a vývojáři zaznamenali trojnásobný nárůst stažení. Aby vývojáři mohli zcela vyloučit souhru náhod, publikovali novou ikonu také v iTunes, kde se počet stažení hry zanedlouho taktéž ztrojnásobil. A to vše bez snížení ceny nebo využití reklamy.
Pokud tedy chcete téměř bezplatně zvýšit počet stažení své mobilní aplikace, zvažte vytvoření nové ikony, která dokáže uživatele zaujmout na první pohled a zároveň odpovídá funkcím aplikace. Celý příběh vývojářů z N3V Games si můžete přečíst na jejich oficiálním fóru (anglicky).
via dg