Huawei částečně opouští americký trh

1

huawei-logo
Společnost Huawei, která u nás zažívá velký poprask, opouští americký trh se smartphony. Rozhodla se tak na bázi několika faktorů, které ovlivňují její tamější prodeje telefonů. Konkrétně se jedná o dva body, které ovšem zcela vysvětlují, proč Huawei nechce mít nic společného s americkým mobilním trhem.

Problém 1: Zákazníci

Zákazníci v USA jsou velice nároční lidé a většinou platí pravidlo, že co je velké, to se jim líbí. Huawei dodal několik špičkových telefonů do USA, ovšem žádný se neuchytil v prodeji tak, jak si představoval sám výrobce. Problém jsou totiž zákazníci, kteří natolik nedůvěřují čínské společnosti a raději tedy sáhnou po osvědčených značkách, které velmi dobře znají (Apple, Samsung a HTC).

Problém 2: Distributoři a operátoři

Na problém 1 se ovšem váže i problém číslo 2, který je zcela logický. Vzhledem k tomu, že telefony nechce nikdo v USA kupovat, operátoři se k jejich distribuci otáčí zády. Velmi těžko se tak prosazují nové produkty na americký trh, což rozhodně firmě nic neulehčuje. Aby toho nebylo málo, americký operátor Sprint zablokoval všem zařízením od společnosti Huawei přístup do jeho telekomunikační sítě – z žádného mobilního telefonu od společnosti Huawei si tedy nezavoláte.

Huawei se ovšem nestahuje z amerického trhu naplno – zůstane tam i nadále v oblasti IT, jelikož o právě tyto produkty je poměrně velký zájem.

 

Zdroj: gizmochina

  • Koper

    Sprint Nextel tím (trochu nešťastně) reagoval na informaci vypuštěnou mezi veřejnost, že firma Huawei využívá své technologie pro „tajný sběr informací“ o amerických občanech i korporacích. Ve světle všech posledních „špionážních“ a odposlouchávacích afér amerických federálních institucí je to od Sprint Nextelu více než trapné. Ostatně, Sprint je sám o sobě operátor ubohý svou zarputilou snahou, s jakou se zuby nehty drží CDMA a kdy se mu ani za více jak 8 let nepodařil rozumný upgrade na CDMA EVDO Rev.A. Nic by se nestalo, kdyby konečně zmizel v propadlišti dějin.