Havok představil nový mobilní herní engine Anarchy

0

havok

Zatímco ve světě velkých, počítačových a konzolových her je mezi vývojáři poměrně rozšířeným zvykem nepsat si vlastní herní engine, ale namísto toho si nějaký již naprogramovaný, například CryEngine nebo Unreal Engine, licencovat, tak v segmentu mobilních her se to až na výjimky donedávna nestávalo.

Nabídka licencovatelných enginů totiž  nebyla zrovna závratná. Z těch větších byl k dispozici jen Unreal Engine 3, Unity 3D a můžeme-li jej vůbec počítat, tak MonoGame. Situace se s postupným růstem trhu mobilních her ovšem mění a do hry pomalu vstupují nový hráči, jako například tento týden společnost Havok.

Tato firma, známá hlavně díky svému fyzikálnímu enginu, dnes ráno oznámila, že pracuje na multiplatformním mobilním herním enginu s názvem Project Anarchy. K, na všemožných platformách již dostupnému, renderovacímu enginu Havok’s Vision, by se tak měla připojit celá sada nástrojů, včetně již zmíněného fyzikálního enginu, správy umělé inteligence a animačního systému.

Kdy přesně se vydání prvních verzí projektu Anarchy dočkáme je prozatím ve hvězdách. Již nyní je ale jisté, že alespoň základní, testovací přístup bude pro menší vývojáře zdarma. Havok se navíc zavázal, že nabídne dostatek dokumentace, příkladů a dalšího materiálu, aby byl nový engine stravitelný i pro menší vývojáře.

I kdyby to ale nedopadlo úplně ideálně, tak jde určitě o dobrou zprávu. Čím víc bude totiž kompletních řešení pro tvorbu her dostupných, tím více se budou mobilní hry brát vážně a tím více a hlavně lepších jich bude také vznikat.

Zdroj: engadget