Google změnil podmínky pro vývojáře, dejte sbohem reklamám v notifikacích

2

Google play - tlačítko

Třebaže se Google stále nevzdal otevřenosti Google Play a pouští do něj aplikace bez testování reálnými lidmi, jak to dělá u svých digitálních obchodů například Microsoft nebo Apple, tak se rozhodně nedá říci, že by se nesnažil řešit tamní problém se zástupem přinejlepším pochybných aplikací.

Například tento týden poměrně výrazně překopal podmínky pro vývojáře a to tak, aby z toho nakonec profitovali uživatelé. Zřejmě nejvíce je to vidět na upravené politice reklam v aplikacích. Nově jsou tak zakázány mezi vývojáři oblíbené a pro uživatele nesmírné otravné reklamy v notifikacích a umisťování propagačních zástupců a widgetů na plochu bez vědomí uživatele.

Aplikace také nově nesmí upravovat widgety a zástupce na ploše bez explicitního souhlasu uživatele, zpřísnění se dočkala definice aplikací provozující gambling a vyjma bezpečnostních aplikací je zakázáno, aby jedna aplikace nabádala k odinstalování jiné. V neposlední řadě pak došlo také k lepší formulaci zákazu aplikací, které imitují jiné.

Samozřejmě se nedá předpokládat, že samotná úprava podmínek hned vyřeší všechny problémy. Google tak ale získá lepší páku na odstraňování aplikací a někteří vývojáři se možná poučí i sami. A z toho budeme postupně profitovat hlavně my, uživatelé.

Na úpravu svých děl mají vývojáři 30 dní, tedy do 23. září. Na nově vydané aplikace a aktualizace se aktualizované podmínky vztahují ihned.

Zdroj: theNextWeb

  • Dominik Holecek

    Dobré zprávy, doteď jsem to řešil přes lucky patcher a nebo nepoužívání appky… 😛

  • Libor Foltýnek

    Huráááááááááá