Google Play Services přinesly aktualizované In-App-Purchase API verze 3.0

0

Ani ne týden po aktualizaci mapového a přidání PhotoSphere API pomocí Google Play Services včera večer Google oznámil aktualizaci dalšího API. Nově se  na všech aktivních zařízeních dočkáme aktualizovaného API plateb skrze aplikaci – In-App-Billingu, konkrétně verze 3.0.

Kromě klasických oprav nedodělků v API přinesla 3. verze také výrazné zjednodušení. Namísto původních několika stovek řádků kódu, potřebných k pořádné implementaci, by nyní mělo stačit něco okolo 50. Hlavní zásluhu na tom má například fakt, že zatímco ve verzi 2 a nižší byly pouze Inn-App-Billing dostupné asynchronní metody, které díky callbackům vytvářejí v kódu pěkný guláš, tak 3.0 již nabízí i synchronní varianty.

Mimo toho by mělo nové API díky cachování nabídnout také rychlejší zpracování, méně ztracených transakcí (to potěší hlavně kluky (a holky) z Madfinger games) a podporu zjištění informací jako je například cena v uživatelově měně, název a pod. o zakoupitelných objektech přímo z Google Play databáze.

To nejlepší na celé věci pak je, že stejně jako v případě map se nové API dostane v řádu dní na všechna aktivní zařízení s Androidem 2.2 a vyšším. Není tedy s implementací potřeba čekat, až se s aktualizacemi rozhoupají výrobci, nebo tak podobně.

Celkově musím uznat, že se Googlu nápad s GPlay Services opravdu povedl. Elegantně tak totiž vyřešil problém s aktualizacemi zastaralých a případně i zabugovaných API, která starším verzím androidu škodí alespoň z pohledu vývojářů více, než absence některých funkcí.

Zdroj & víc infa: android-developers via acentral