Google možná prodá více mobilní reklamy než jeho konkurenti dohromady

0

reklama

Google je společnost, která si na reklamě zakládala hlavně v minulosti. Dnes peníze z reklamy investuje do nových projektů a rozvoje technologie. Avšak i dnes pro Google představuje reklama obrovský zdroj příjmů. Očekává se, že z celkového objemu digitální reklamy ukořistí 39 miliard dolarů, tedy o 19 % více, než minulý rok.

Čistě z mobilní reklamy se očekává, že Google získá 8,8 miliardy. Vzhledem k neustálému propadu cen za reklamy na mobilní platformě by to byl obrovský úspěch, neboť minulý rok vydělal 4,6 miliardy. Google by tak mohl slavit 92% nárůst příjmů. Paradoxní je, že takové přijmi z reklamy mu nepřináší uživatelé Androidu, ale největší konkurent iOS. Dalšími hráči jsou Facebook s 13% podílem, internetové rádio Pandora s 2,5 % a Twitter s 1,95 %. Možná právě Facebook by mohl svůj podíl na úkor Googlu zvýšit.

 

Podle analýzy by letos měla mobilní reklama dosáhnout celkového objemu 16 miliard dolarů.

zdroj: news.cnet