Google Glass – veřejné API, nové informace o aplikacích a částečné hardwarové specifikace

0

glass

S blížícím se rozesláním chytrých brýlí Google Glass prvním zájemcům z Google I/O a vybraným šťastlivcům z #IfIHadGlass projektu, ke kterému by mělo podle posledních informací dojít do poloviny května, dnes kalifornská společnost zveřejnila celou řadu s brýlemi souvisejících novinek.

Předně konečně potvrdila hardwarové specifikace. Brýle podle nich nabídnou 12 GB vnitřní paměti synchronizované s Google úložištěm, 5 MPx fotoaparát se schopností natáčet HD Ready video (720p), „displej“ ekvivalentní HD Ready monitoru s úhlopříčkou 25‘‘ (63.5 cm) ze vzdálenosti 2.4 metrů, WiFi (b/g) a bluetooth blíže nespecifikované verze. Jak je již nějaký ten pátek známo, tak brýle nebudou mít klasický výstup na sluchátka, namísto toho budou mít vlastní systém využívající přenosu zvuku skrze rozvibrování lebeční kosti.

Zmínky se dočkala také baterie, ta ačkoliv neznámé kapacity, údajně zvládne brýle napájet celý běžný den.  V případě častějšího nahrávání videa nebo komunikování skrze Google Hangout se ale prý má počítat s kratší výdrží.

Dále Google také upřesnil, jak budou brýle komunikovat s mobilním telefonem. V základu, tedy jako handsfree sluchátko, zvládnou sloužit s libovolným bluetoothem vybaveným telefonem. Pro více funkcí, tedy zpřístupnění SMSek, GPS navigace a výhledově možná i dalších věcí, bude nicméně brýle potřeba spojit s komunikační aplikací MyGlass, která je prozatím dostupná pouze pro Android 4.0.3 a vyšší.

A aby toho nebylo málo, tak Google potěšil také vývojáře. Zveřejnil totiž API, skrze které lze na Google Glass posílat nové karty s libovolným obsahem a tím pro ně, zjednodušeně řečeno, v podstatě vytvářet aplikace. Kromě samotného API jsou k dispozici také příklady a nechybí ani již hotové klientské knihovny pro Javu, .NET, PHP a další.

Spolu s vydáním API souvisí také dvě další informace. Předně Google odhalil, jak se budou moci vývojáři třetích stran zapojit do ekosystému brýlí. Alespoň z počátku to půjde pouze pomocí posílání vlastních karet na TimeLine (o ní více zde). Jednotlivé karty bude samozřejmě moci každý vývojář upravit podle svého, konkrétně půjde o HTML kód, přičemž neměnná nebude ani sada akcí, které bude moci následně uživatel s kartou udělat, žádné komplexní aplikace ale prostě psát nebude.

Druhou, alespoň podle mého názoru neméně důležitou informací, je pak striktní zákaz placených aplikací, obsahu a alespoň prozatím i reklamy.

Zdroj: Google developers, apolice,