Pár pokusů o přenesení herních pecek z velkých počítačů jsme tady již měli. Z těch novějších stojí za zmínku například povedený a do zdárného konce dotažený Counter Strike nebo bohužel ze strany Valve utnutý první Portal.
Nyní se však chystá něco, co v případě úspěchu oba projekty zastíní. Vývojář +Krzysztof Klinikowski z polského herního studia Can’t Stop Games se totiž rozhodl ve svém volném čase předělat Doom 3 engine pro Android.
Projekt je prozatím v rané fázi a funguje jen úplný základ. Konkrétně na videu zatím předvedl pouze dvouminutové nahrávání krabicové místnosti a pohyb kamerou pomocí šoupání po displeji. Větší mapy prý navíc zatím načíst ani nejde kvůli nedostatku RAM.
Alespoň prozatím to ale vypadá, že plánuje ve vývoji pokračovat a vychytat všechny případné mouchy. Otázka je co přijde pak, ačkoliv je totiž samotný engine uvolněn pod otevřenou licencí a může být tedy bez problémů upraven a znovu vydán třeba pro Android, tak samotná hra (úrovně, zvuky, modely) již volná není a nelze jí tedy bez svolení vydat pro Android.
Možné samozřejmě je, že problém vyřeší jako tvůrci androidí verze Infinity Engine, který je sice uvolněn zdarma, ale herní soubory (například z Baldur’s Gate nebo Planscape Torment) si do něj musí nahrát samotní uživatelé.
Jak to všechno dopadne je tak zatím ve hvězdách. Jisté však je, že pokud se Doom 3 enginu na Androidu opravdu dočkáme, tak půjde o jeden z těch nejlépe vypadajících.