Budoucnost mají pouze funkční a přehledné bankovní aplikace

3

ZUNO Mobile Banking

Bankovní sektor velmi rychle zareagoval na masové rozšíření smartphonů. Jednotlivé banky vyrazily do boje o nové klienty, v Google play tak nalezneme mobilní aplikace téměř všech bank působících na českém trhu. Tak jak to bývá v bankovním sektoru zvykem každá banka se postavila k tvorbě mobilní aplikace po svém, po přihlédnutí k bezpečnostním rizikům nabízejí aplikace jednotlivých bank různé funkce. Některé zvládnou kompletní bankovnictví, v jiných zase pošlete platby pouze na známe účty v krajním případě můžete pouze nahlížet na Váš účet.

Podle průzkumu Mapa Research si lidé vybírají mobilní aplikace bank zejména podle toho, jak jsou přehledné a jak vypadají. Budoucnost mají ty aplikace, které jsou schopny spojit funkčnost s vyšším uživatelským zážitkem díky lepší orientaci a designu.

Z analýz také vyplynulo, že 100 procent dotázaných bank podporuje mobilní platformu iOS a Android, 60 procent Windows a jen několik z nich investuje do podpory Blackberry. Minulý rok se banky po celém světě zaměřily na zdokonalení mobilního bankovnictví.

Podle průzkumu 29 procent bank nabízí mobilní aplikaci umožňující zablokování kreditní nebo debetní karty jednoduše přes mobil. Z průzkumu dále vyplývá, že až 91 procent bank umožňuje klientům provádět platby stávajícím příjemcům, zhruba polovina umožňuje platby ve prospěch nových příjemců nebo na telefonní číslo. Pouze 14 procent hodnocených aplikací umožňuje platby na e-mailovou adresu a dvě procenta prostřednictvím sociálních sítí.

František Cimbálik Zuno bank: „Funkčnost a design jdou u mobilních aplikací ruku v ruce. Ovládat banku přes mobil je dnes otázka stylu a vkusu. Naši mobilní aplikaci si už stáhlo přes 70 000 klientů. Asi polovina ji aktivně využívá. Měsíčně zaznamenáme až 200 000 přihlášení. Za minulý rok aplikací protekla více než miliarda korun (56 milionů euro)“

3 KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here