Výrobci vydělají průměrně na jednom zařízení více než 250 dolarů!

2

Mnozí z Vás si již při pohledu na ceny smartphonů položili otázku – kolik vlastně stojí výrobní náklady a jakápak část z celkové částky jde výrobci? Ovšem nyní nadešel čas se na toto téma podívat a zjistit, o kolik desítek či stovek dolarů si výrobce polepší díky jednomu zařízení. A vězte, že částky jsou vskutku zarážející!

OSLÍČKU,OTŘES SE!

V této době se výrobci a prodejci telefonů dívají na zákazníky spíše na dojné krávy či na oslíčky, z nichž mohou mít více nežli vysoké zisky. Bohužel tomu tak skutečně je a zatím s tím nemáme co dělat, abychom tato slova vyvrátili. A i když si vyberete telefon pocházející od jiného výrobce i s jinou cenovou politikou, stále si můžete povšimnout toho, že daný výrobce specifického modelu vydělá na vaši koupi více nežli dvojnásobek výrobních nákladů. V případě, že zohledníme průměrnou cenu chytrého telefonu na 398 dolarů ( cirka 8360 KČ ), částka připadající čistě operátorovi je více než 1800 korun českých. A toto je pouze nižší cenová sféra, při ohlédnutí „nahoru“ můžeme narazit na částky, na které zákazníci nechtějí narazit ani v nejhroznější noční mře, kdežto prodejci na ně slyší velice rádi. A když už se pozastavíme nad penězi proudícími velkým proudem směrem k výrobcům, obyčejný smrtelník by jen strnul úžasem, jak se daří výrobcům škubat své zákazníky. Více nežli 2/3 částky, která zbude poté, co operátor či prodejce „oškube“ zákazníka, totiž připadá samotným výrobcům jako zisk.

Tabulka - 1Tabulka - 2

Na následujících tabulkách vidíte cenu, kterou vycucají výrobci u uvedených modelů – nalevo vidíte částku, kterou stojí výrobní náklady + „peníze jdoucí“ k operátorovi. Napravo vidíme, za kolik se určené modely průměrně nabízejí na trhu. Dále jsou v tabulce pro porovnání zařízení běžící na konkurenčních OS.A i přesto, že se jedná o tabulku s cenovým původem z USA, dokonale odráží i cenové politiky výrobců a operátorů v Evropě. No řekněte, neslintají díky těmto cenám prodejci blahem?

ŠACH,MAT – KDE MÁME DÁLE HLEDAT?

V dnešní době bohužel narazíme na výrobce či prodejce propagující svou ideologii o cenovém ráji vesměs kdekoliv, ovšem stále zde existuje alternativa. Pokud máte zájem u nějaký chytrý telefon, ovšem nechcete-li peníze strkat pod nos prodejcům s cenovými hladinami končícími až kdesi v hlubokém vesmíru, stačí se podívat na internetu a pohledat nejnižší ceny, za kolik se ten či onen model prodává. A právě díky těmto nabídkám můžete mnohdy narazit na telefon s částkou nižší i v řádech tisíců ( vím, o čem píši, ze své vlastní zkušenosti se Vám toto hledání vyplatí více, nežli vrazit pár tisíc navíc do nabídky, kterou zahlédnete svým koutkem oka jako první ) a to se vskutku vyplatí. Prostě stačí jen hledat, hledat a hledat a dřív či později se na Vás usměje štěstěna ( v tomto případě v podobě stránky ) s cenou, která se již nezdá jako výtažek z noční můry.

zdroj – forbes.com

  • Libor Foltýnek

    Dejte si facku. Proč je Sony v červených číslech? Nebo HTC? Započítává se tam vývoj, platy, budoucí investice? Ochrana zaměstnanců – chcete, aby lidi všude čuchali k bordelu jako v Číně? Děkuji, já nechci.

  • Jarda Veselý

    Evidentně nevíte o čem píšete, protože když jako prodejce elektroniky někomu prozradím své marže, tak první co mi řekne: A to se ti to vyplatí prodávat? Nechceš raději k nám do fabriky?

    A nakupování pouze podle nejlevnější ceny se také často prodraží, zákazníků kteří šli je po ceně máme plný servisy, protože ten jejich levný prodejce se na to po roce vykašlal a eshop přepsal na bílého koně. Njn, ušetřili 200 Kč a teď je servis bude stát 2,5 tis, protože reklamace se nedovolají. A to se vyplatí! 🙂