Čínský trh se smartphony je jeden z největších a výrobci z celého světa se snaží v tomhle regionu získat určitý podíl, ne-li uznání. Každý přední výrobce se v Číně snaží nějakým způsobem prorazit a oslovit si něčím inovativním svůj okruh zákazníků. Xiaomi bylo posledních pět let obrovská konkurence pro ostatní výrobce, jelikož drží více než čtvrtinový podíl v této nejlidnatější zemi na světě, a to znamená, že každý třetí obyvatel Číny má smartphone Xiaomi. Výsledky průzkumu zveřejnil na čínské populární síti Weibo CEO společnosti Xiaomi, Lei Jun.

 

graph

Na druhém místě se umístil Honor s 15,7 %, který se také angažuje agresivním poměrem ceny a výkonu. Kdyby se Honor spojil se společností Huawei, pod kterou technicky spadá, dosáhl by výborných necelých 24 %, čímž by významně dýchal na záda Xiaomi. Společnost LeTV (současné LeECO), která se na trhu smartphonů objevila teprve před rokem, může být také významný konkurent. LeTV obsadilo více než slušné třetí místo se ziskem 10,5 % a jeho popularita se na domácím čínském trhu neustále a velice rychle zvyšuje.

V žebříčku na čtvrté příčce následuje Apple, u kterého podíl na trhu činí 8,2%, v těsném závěsu je již zmíněný Huawei s 8% a Meizu, které dosáhlo 7%. V žebříčku následuje světový gigant Samsung se svými 3,2 procenty.

Tento průzkum také dokázal, že se Čína, čím dál tím víc, osamostatňuje v produkci chytrých telefonů.  Z první sedmičky nejprodávanějších značek jsou zahraniční jenom dvě, a to 4. americký Apple a 7. jihokorejský Samsung.

zdroj: Gizmochina.com