Recenze Gem Miner 2

1

Gem Miner 2

Obliba plošinovek, ve kterých s horníkem, nebo nějakým strojem, rubete uhlí, zlato, nebo kámen, je vysoká a tak není divu, že je internet plný nejrůznějších her tohoto typu. Mezi ty nejlepší patří bezesporu Gem Miner 2. Už první díl byl nadprůměrný a dvojka je na tom ještě lépe. Jste starším zkušeným vousatým horníkem, který prostě dělá svou práci a musí hledat vše, co podzemí nabízí. Hra je rozdělena do dvou základních režimů – Freeplay a Expeditions.

Gem Miner 2 (1) Gem Miner 2 (2)

Začneme druhou jmenovanou. Pro začátečníka je jistě zajímavější a naučí se v ní vše potřebné pro „maturitu“ v podobě Freeplay. V Expeditions jde o klasické plnění úkolů rozdělených do krátkých misí. Každá vám zabere několik minut až třeba půl hodinky. Vždy máte úkol jasný, například najít 20 kusů zlata, vysvobodit ztracené horníky, nebo vydělat určitou sumu peněz prodejem toho, co v podzemí najdete. Je to velmi příjemné, máte pocit z dobře odvedené práce a většina misí je originální. Skvělé je, že výrobce nelení a postupně přidává další levely v aktualizacích aplikace.

Gem Miner 2 Gem Miner 2 Gem Miner 2

Druhý režim Freeplay je trochu nešťastně pojmenovaný, spousta lidí by si mohla myslet, že prostě jen kopete a vyděláváte peníze bez smysluplného konce. Jenže ve Freeplay cíl je. Je dokonce velmi jednoduchý – najít jeden růžový diamant. Takže jen další mise? Omyl! Tento, na první pohled, triviální úkol vám zabere dlouhé hodiny práce, odhadem 20 až 30 hodin čistého herního času! Diamant je totiž velmi, velmi hluboko, takže touha po jeho nalezení se postupně mění ve zlatou horečku. Nedokážete přestat, peníze z ostatních nerostů vám přibývají na účtu a vy si tak můžete dovolit dokupovat nástroje, které vám hraní usnadňují a urychlují. Ke konci budete v podzemí na jedno sfárání trávit i 20 minut mezi dvěma uloženími, než se vrátíte na povrch a cesta z povrchu do nejhlubšího místa zabere i několik minut, pokud si žebříky, nebo výtahy, budete stavět co nejpříměji (doporučujeme udělat si uprostřed centrální „nekonečný“ žebřík, kterým se potom dolů dostanete mnohem rychleji, než kdybyste přeskakovali mezi spoustou krátkých).

Gem Miner 2 (3)  Gem Miner 2

Po grafické stránce není hře co vytknout. Zpracování je příjemné, bez chyb, do detailu propracované, tak to má u dobré hry vypadat. Zvuk je naopak velmi strohý, bez hudebního doprovodu, jen slyšíte kopajícího horníka, nebo sem tam jeho zakašlání z jedovatých plynů. Hratelnost je také velmi dobrá, určitě bychom výtky hledali velmi těžko. Gem Miner 2 není obyčejná hra, i když se tak na první pohled tváří. Vtáhne vás do děje, který si sami tvoříte a to na zatraceně dlouhou dobu, jen stěží najdete v plošinovkách konkurenci, co se herního času týče. Aplikace je relativně levná a proto se řadí do skupiny velmi výhodných her. Za málo peněz dostanete velmi dlouhý herní čas, navíc záleží pouze na vás a vaší šikovnosti a vynalézavosti, jak se s podzemím poperete. Gem Miner 2 se zkrátka povedl a vývojáři si zaslouží velkou pochvalu.