Recenze: Farming Simulator

6

Obléct si montérky a hurá do traktoru, jde se farmařit. Simulátory na PC mají u lidí stále větší popularitu, a tak se nemůžeme divit, že už nás dostihly i na mobilních platformách.

Tak levné to nebude…

Pokud si říkáte, že 20 Kč za hru není mnoho, tak věřte, že tím to rozhodně nekončí. Jestliže budete chtít kombajn s velkým záběrem nebo silný traktor, budete muset dále připlácet a to 20 Kč za každý odemčený stroj. Samozřejmě základní stoje (secí mašina, kultivátor, vlečka…) máte k dispozici od začátku hry. Sběrací lis, sběrač balíků a podobné si můžete koupit za herní peníze. Ještě by stálo za zmínku, že i když si odemknete za reálné peníze stroj, musíte si ho koupit ještě za peníze herní – bohužel.

Grafika a ovládání

Co se týče grafiky, tak ta určitě nepatří ke špičce, ale to by snad nikdo od simulátoru ani nečekal. I tak jsou textury solidní, keře, kameny, nebo voda vypadají vcelku věrně. Kamera je na tom ale o poznání hůř. Můžete ji otáčet kolem celého traktoru a mírně přiblížit nebo oddálit. Bohužel směr nahoru a dolů nám neumožňuje, což značně komplikuje orientaci v terénu. Naštěstí máte mapu během hry vždy k dispozici. Mapa zobrazuje nejen polohu vašich strojů, ale i obchody a sklady, kde můžete vaši úrodu zpeněžit.

Hra nám nabízí dvojí možnost ovládání a to směrovou osou nebo akcelerometrem. U obou variant se plyn ovládá na virtuální ose. Potěšila mě drobnost, že když na silnici zatroubíte, auta kolem vás uhnou na stranu nebo úplně zastaví a vy máte volný průjezd.

Kariéra

Na začátku máte základní stroje, tři políčka a malou farmu. Hra žádný přímý cíl nemá, znamená to tedy, že záleží jen a jen na vás, jaký podnikatelský záměr zvolíte. Herní svět je na mobilní verzi více než dostačující, pro vás to tedy znamená ohromné plochy orné půdy. Ta ovšem není zadarmo a už přichází na řadu rozhodování – investovat do pozemků a pěstovat více plodin zároveň nebo peníze použít na nákup nové techniky, se kterou bude sklizeň rychlejší a tím ušetříme palivo?

Za výbornou vlastnost hry považuji proměnlivé výkupní ceny plodin, můžete tak vaši sklizeň uložit v silech a následně prodat až když výkupní cena vzroste. K dispozici jsou 3 plodiny: pšenice, kukuřice a řepka. Před nasetím je potřeba navštívit obchod s osivem a vybrat si ze třech zmiňovaných. Samozřejmostí je najmutí řidiče, který udělá práci za vás. Počet „zaměstnanců“ můžete mít tolik, kolik máte strojů. Že tito lidé také něco stojí snad nemusím zmiňovat.

Pokud vám farmaření nic neříká, dejte od tohoto titulu ruce pryč, neboť po pár minutách ve hře zjistíte, že je to dost stereotypní a jediná věc, která vás žene kupředu, je nákup nových strojů, které jak už jsme si řekli, vyžadují další investice a velké množství pozemků obdělávat s malým třímetrovým secím strojem není zrovna moudré ani příliš zábavné. Bohužel se nesetkáme ani s proměnlivým počasím, máme tady jen střídající se den a noc.

Farming Simulátor je vynikající nápad, jak z příznivců zemědělské techniky dostat další peníze. Nicméně, hra stojí minimálně za vyzkoušení, je to zase něco jiného než stále nějaké střílení a závodění, ostatně 20 Kč není mnoho. Tak šup šup farmařit.