Recenze Dungeon Village – postavte kouzelníkovi kasíno

1

Jedním ze základních kamenů her žánru RPG je kromě družiny hrdinů nějaké to město, ze kterého gerojové vyráží do okolí plnit úkoly. Tak proč si nezkusit takové město postavit? Ve hře Dungeon Village se vžijete do role starosty, jehož úkolem je z třech baráčků vybudovat metropoli, do které budou chtít jít bydlet snad všichni hrdinové z okolí. A platit daně.

Společnost Kairosoft je v tvorbě budovatelských her pro mobilní telefony veterán – a zdá se, že co hra, to hit. Za všechny jmenujme třeba Game Dev Story, tedy simulaci vývojářského studia, která se vyznačovala ohromnou mírou nebezpečí závislosti jejích hráčů. A to je, mimo jiné, také (jestli bohužel, či bohudík nechám na vás) devíza hry Dungeon Village.

Jak již bylo řečeno, chopíte se v ní role správce budoucího města. Proč budoucího? Počáteční stav totiž rozhodně ideální není – tři domečky a mnoho nezastavěných parcel okolo. Dungeon Village je poměrně komplexní a nabízí při stavbě řadu možností.

Hra je rozdělená na dvě části -v jedné se staráte o hrdiny, kteří do města brzy začnou proudit a v druhé o výstavbu a vylepšování vaší plánované metropole. Hlavními ukazateli úspěšnosti vašeho města je popularita, množství hrdinů ve městě bydlících (a město navštěvujících) a příjem zlaťáků.

Na příjmové straně rozpočtu stojí jednak výnosy z obchodů, které postavíte. Kdykoliv si některý z hrdinů v obchodě něco koupí, přičtou se vám na účet penízky. Když budete dostatečně populární a budete se o své obyvatele starat dobře, může se stát, že některý hrdina vyjádří přání stát se trvalým obyvatelem, pročež mu postavíte dům a vesele začnete vybírat daně.

Stavby se neomezují pouze na prodej zboží, ale i na terciální a kvartérní sektor průmyslu – restaurace, hospody, penziony, větrné mlýny (!), kasína, muzea a řadu dalších. Každá budova má sadu vlastností – price, appeal a quality. První netřeba vysvětlovat, druhé dvě plně ovlivňují to, jak vysoká bude návštěvnost hrdiny. Vlastnosti lze ovlivnit jednak používáním předmětů (o předmětech podrobněji později), které zvyšují některé z nich, druhak se vlastnosti zvyšují s dosažením další úrovně budou (která se zvýší po určitém počtu návštěv).

Budovy si navzájem k vlastnostem přidávají bonusy, to znamená, že když mám kolem kasína postavený větrný mlýn a obchod s kari, dostane kasíno bonusové body za sousedící budovy. Kromě funkčních budou jdou stavět i okrasné rostliny (narcisy, slunečnice, později i stromy), které zvyšují všem sousedícím budovám vlastnosti – například +70 zlaťáků k ceně a 10 bodů ke kvalitě.

Rozsah nabídky postavitelných druhů budou závisí na úrovni města. Ta je označena hvězdičkou. Začínáte na nule, maximum je pět a každá úroveň má určitá kritéria (ty si můžete v menu jednoduše zkontrolovat), po jejichž splnění lze o přidělení hvězdičky zažádat. Nová úroveň vám odemkne nové budovy pro postavení, které si ale nejdřív musíte v obchodě za tzv. town points koupit.

Přes town points se plynule dostáváme do druhé části, což je starost o hrdiny. Town points totiž neslouží pouze k nákupu nových budov, ale také k pořádání eventů (slavnosti, úklid města), které buďto zvyšují statistiky města, nebo hrdinů. Town points získáte zabíjením potvor, které se objevují za městem.

Hrdinové mají řadu vlastností, hráčům RPG her známých – spirit, strenght, dexterity, health a podobně. Zvyšují se automaticky získáváním úrovní (hrdinové za plnění questů a zabíjení potvor získávají zkušenosti), využíváním služeb města a užíváním předmětů, což máte v gesci vy. Předměty jednak náhodné vypadávají ze zabíjených potvor, z prohledávaných jeskyní a také jdou za zlaťáky nakoupit. Hrdinům můžete také darovat vybavení (opět za zlaťáky), přičemž dary jakéhokoliv druhy zvyšují atributy work (jak moc se budou hrdinové snažit potvory zabíjet) a satisfaction (čím vyšší, tím vyšší je šance, že se rozhodně u vás hrdina zůstat na trvalo).

Zabíjení potvor je zcela automatické, ovlivnit ho lze jen podáváním léčivých přípravků hrdinům, což se ale dělat v podstatě ani nemusí, pokud své hrdiny nezanedbáváte. Jednou za čas máte možnost za úplatu naverbovat několik hrdinů k hrdinské misi (questu) – prozkoumání kobky, zabití velkého draka, pobití armády muchomůrek. A abych nezapomněl – hrdinové mají docela vtipná jména jako Donky Hotty, nebo Lance Alot.

Hra končí v šestnáctém roku herního času, vaším úkolem je za tu dobu dostat město na úroveň alespoň pěti hvězd. Po ukončení hry můžete volně pokračovat dál, nebo začít novou. Valný smysl v tom ale nevidím, znovuhratelnost je bohužel docela nízká.

Kouzelná je jak pixelartová grafika, tak veselá osmibitová hudba. Extra originální zpracování hry sice není (prakticky všechny hry od Kairosoftu vypadají vesměs stejně), ale i tak potěší. Je radost přestat budovat město a jen tak se dívat, jak si to všechno samo funguje. Jediným výraznějším zádrhelem je horší ovladatelnost dotyky, lépe řečeno nepřesnost (několikrát jsem postavil něco tam, kde jsem nechtěl a musel to pak opravovat). K dispozici je sice virtuální klávesnice (viz screenshot někde v tomto článku), ale ta zabírá velkou části displeje, což zamrzí. Nic hrozného to ale není, většinu herního času nejsou s ovládáním prakticky žádné problémy.

Máte-li budovatelské strategie rádi, dejte Dungeon Village šanci. Je to povedená hra, která vydrží na dlouhou dobu. A je zábavná. Zkuste se jednou postavit na druhou stranu barikády a připravit hrdinům místo, kde si mohou v klidu nakoupit omáčky.

Ukázka z hraní:

Google Play:


logo-app
App Name
Developer
Free   
qrcode-app

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here