Recenze Asphalt 6 : Adrenaline

3

Asphalt 6: Adrenaline

Dnes Vám přinášíme recenzi jedné z nejlepších závodních mobilních her. Po grafické stránce je Asphalt 6 velmi podařený. Vývojáři si s grafikou docela pohráli, takže se při jízdě občas přistihnete, že místo na závod soustředíte svou pozornost na noční ulice velkoměsta, odlesky od kapoty auta, tekoucí lávu podél trati, zasněžené horské scenérie, nebo při jízdě deštěm sledujete povedený efekt padajících kapek. Dokonce se v šestém dílu můžete s autem vybourat, navíc s krásným efektem převzatým z konzolové hry Burnout, kdy při srážce s jiným autem (nebo pokud třeba i narazíte do svodidel), uvidíte zpomalený záběr mačkajících se plechů a letících střepů z rozbitých skel. Samozřejmě je vše optimalizováno pro mobilní telefony, takže nic není tak detailně prokreslené, nicméně za to programátory musíme pochválit, hře to dodává osobitý charakter a příjemnou závodní atmosféru. Hrátmůžete jak kariéru, tak free závody, dokonce i multiplayer. Všechna auta nemáte k dispozici od začátku a pro jejich odemknutí poslouží právě mód kariéry. V něm začínáte pochopitelně od nejhorších aut a na ta lepší si musíte vydělat – jak jinak, než závoděním. Naštěstí je vše nastaveno tak, že pokud nebudete kupovat všechna auta, nebudou vám finance nijak chybět, ani při „tunění“ výkonu či vzhledu již zakoupených. Problém ale nastává v bodě, kdy na auto sice máte peníze, ale je pro vás nepřístupné z důvodu nízkého počtu hvězd, které sbíráte za první místa v závodech a za splnění bonusových úkolů. Celkem tedy za závod můžete nasbírat až 5 hvězd a věřte, že to není nic snadného.

Asphalt 6: Adrenaline Asphalt 6: Adrenaline

V případě, že chcete hru dohrát do úplného konce a koupit si ty nejlepší stroje, musíte nasbírat alespoň 240 hvězd z celkově možných 300 a na to si připravte pořádnou dávku trpělivosti, protože je to opravdu těžké. Můžete zapomenout na to, že každý závod dojedete na první pokus se zlatou medailí (3 hvězdy) a zároveň splníte oba bonusové úkoly (2 hvězdy). Určitě se vyplatí využívat nejrůznější zkratky. Protivníci jimi moc nejezdí a obvykle ušetříte několik drahocenných sekund. Co se hratelnosti a ovládání týče, jde o klasickou arkádu, která nemá se skutečným závoděním moc společného. Běžné zatáčky můžete projet i rychlostí přes 300km/h, driftovat při 250km/h a dokonce se setkáte i s dost odbitými detaily. Například v rychlosti 350km/h jedete na plný plyn, podle tachometru už nezrychlujete, ale podle zvuku motoru jdou otáčky pořád výš a výš až nakonec dokonce auto přeřadí na další rychlost a vše se za chvíli zase opakuje. Asi těžko ve skutečnosti pojedete na desátý rychlostní stupeň, jak je to v téhle hře možné. Stejně tak v realném světě těžko auto zrychlí z nuly na dvě stě za 2 sekundy. Těchto drobností si ale nakonec třeba ani nevšimnete, protože hra dokáže svou zvukovou kulisou, krásnou grafikou a adrenalinovou atmosférou hráče strhnout k tomu, aby hrál a vyhrál. Proč podtitul Adrenaline?

Při závodě si můžete aktivovat nitro, které dodá motoru krátkodobě obrovský výkon a pokud máte nádrž s nitrem plnou, aktivuje se mód Adrenaline, při kterém se celé prostředí zobrazí v neonových barvách, a vy letíte maximální rychlostí a boříte vše, co se vám postaví do cesty bez náznaku zpomalení. Věřte, že v takových chvílích se vám často rozbuší srdce a rozšíří zorničky, protože je to opravdu zážitek. Ovládání je sice poměrně vydařené, ale je potřeba se smířit s tím, že ne vždy je nejrychlejší auto tím nejlepším. Každá trať je jiná, má svá specifika a tomu musíte podřídit i výběr auta. Někde jde o rychlost, na klikatých silnicích zase o hbitost a tak se stává, že až třetí koupí auta konečně dojedete na prvním místě se splněním obou bonusů. Můžete si pořídit dokonce i dvě motorky a jednu čtyřkolku, určitě obojí vyzkoušejte, hře to dodá příjemnou změnu a třeba se vám stane, že po prvním závodě s motorkou nebudete auta chvíli vůbec chtít, ani potřebovat. Často platí, že pokud je auto papírově rychlé, má velmi špatné ovládání. Při průjezdu zatáček máte pocit, že nezatáčí a pořád dokola brousíte o svodidla, až vás to donutí přesedlat na jiný stroj, který bude pro danou trať vhodnější. Má to jistě svoje klady – nenudíte se jako u jiných her, kde novější auto automaticky znamená lepší a tak kupujete vše, na co máte. Tady je potřeba peníze utrácet s rozvahou, cpát je do tuningu jen tam, kde s autem počítáte i do budoucna. Typy závodů jsou rozmanité, od klasického start-cíl o první místo, přes drift, nebo trať s časovým limitem, až po například snahu o zničení aut soupeřů, kde jde jen o to, zlikvidovat co nejvíce aut protivníků. Vše se přirozeně střídá, každou chvíli se odemkne něco nového, tratí je velké množství, takže hra netrpí stereotypem. Celkově Asphalt 6 působí velmi vydařeným dojmem a celý herní svět už netrpělivě čeká na příchod sedmého dílu, který bude jistě ještě lepší.

Asphalt 6: Adrenaline Asphalt 6: Adrenaline


logo-app
App Name
Developer
Free   
qrcode-app

  • Luks

    No Asphalt 6 je opravdu novinka, že ji musíte recenzovat…. 🙁

    • Noirut64

      Zrovna si říkám to samé 😀 Ta hra je dávno ve výprodeji, při přechodu na Play jsem ji koupil za 4 kačky. Teď stojí necelou dvacku. Nehledě na to, že ji asi každý, kdo se aspoň trochu o závodní hry na telefonech zajímá, zná. Kdyby bylo prvního dubna, beru to jako vtip, že to prezentujete jako žhavou novinku, přitom o ní vím nejmíň od doby, co jsem koupil SNS (tj. prosinec 2011). To je to se situací tak mizerné, že žádná novinka nestojí za zrecenzování? Já bych se radši dozvěděl o zajímavých novinkách. Koukám, že nejlepší je sledovat warez scénu, tam jsou novinky hned, můžu je vyzkoušet a případně koupit či poslat do háje. 🙂

  • Oook

    Na Get jar je ta hra zdarma. Jinak je to opravdu časožrout a to říkám jako člověk, který běžně závody nehraje, ale na Galaxy Nexus je to vážně zážitek.