Otestujte Nom Oma: recenze Cut the Rope Experiments

3

Zelená potvůrka, které musíte pomocí lanek dodat dávku uhlohydrátů je zpátky! Ale je pod dohledem profesora, který chce vyzkoušet, co dovede – proto se připravte na několik nových herních prvků, spoustu úrovní k překonání a samozřejmě na roztomilého Om Noma. Pojďme se na další díl hitovky Cut the Rope s podtitulem Experiments podívat.

Začneme menší rekapitulací, protože někdo mohl už zapomenout, o čem že Cut the Rope je. Jde o akční, trochu logický rychlík, ve kterém, jak již bylo řečeno, máte jediný úkol – dostat bonbon do úst malé potvory (někdo ji pokládá za žábu) Nom Oma. Základním principem je přeseknutí lana a přenechání partie gravitaci, která dopraví onu sladkost do kýžených úst. Jak ale postupujete dál a dál, přibývá prvků, které musíte zvládnout.

Kromě mnoha variant upevnění lan (některá lze přemisťovat) se budete muset naučit pracovat s bublinami (stoupají vzhůru) a foukači, vyhýbat se ostnatým plošinkám a nenažraným pavoukům, využít odrazné plošinky a zvládnout prvky, které se v Experiments objevují vůbec poprvé.

Hra obsahuje zatím pět sad úrovní, přičemž ta první funguje jako nenásilný tutoriál pro ty, kteří nebyli roztomilým Nom Omem ještě uhranuti. V dalších čtyřech potkáte vždy po jednom novém herním principu. Jaké to jsou?

Střílny lan

Prozatím platilo, že lana šlo přemisťovat a sekat, nyní je můžete střílet! Počkáte si na vhodný moment a ťuknutím na displej odpálíte lano, která se zachytí za bonbón. Zbytek už dokoná gravitace.

Přísavky

Určitě znáte přísavné věšáky na ručníky, které se chytnou kachliček v koupelně a nepustí – tohle je přesně ono, jen s tím rozdílem, že jsou dvě a spojuje je lano s pověšenou sladkostí. Tapnutím je lze odtrhnout od plochy a opět přisát – ve spojení s bublinami, kterými je lze dostat vysoko se jedná o velmi zábavný a kreativní prvek.

Rakety

Astronautem přece chtěl někdy být každý, dokonce i bonbón! V téhle sadě úrovní mu dáte takovou možnost. Po jeho dopadnutí na raketu dojde k jejímu odpálení v předem nastaveném směru.

Voda

Patrně nejkomplexnější herní mechanismus přináší poslední kapitola. Totiž vodu. Voda funguje přesně tak, jak byste čekali, že funguje – těžké předměty jednoduše klesají ke dnu, lehké plavou na hladině, kde s nimi jde manipulovat. Bonbón sám o sobě plave, lze na něj ale přidělat (neptejte se jak, ve hře to funguje na principu doteku) šnečí ulitu, která ho spolehlivě pošle do hlubin koupelnové vany. Na hladině s ním pak jde manipulovat například pomocí foukačů.

Jak už asi tušíte, všechny tyhle mechanismy a udělátka se ve výsledku zkombinují takovým způsobem, že musíte chvíli přemýšlet. Tedy, přemýšlet, abyste úroveň pokořili na více než jednu hvězdičku. Cut the Rope totiž stále udržuje casual rovinu – přes většinu kol se dostanete, pokud nehledíte na skóre, poměrně snadno a máte dobrý pocit z rychlého postupu hrou. Pokud se ale rozhodnete nelenit a udělat všechny kola třeba na tři hvězdičky (maximum) a například překonat světové žebříčky (ve hře se počítá i normální skóre za čas + bonusy za hvězdy), budete mít co dělat. V téhle úrovni se Experiments nejeví zas tak nevinně, i když oproti očistcům typu Tap ‚n‘ Crash jde o hru pořád relativně snadnou.

Hra opět nasazuje velmi vysokou laťku v grafickém zpracování, které je prostě kouzelné. Nom Om je roztomilý, pozadí jednotlivých úrovní jsou zpracována skvěle a v tomhle ohledu nám tvůrci skutečně servírují to nejkvalitnější zboží. Během hry navíc můžete sbírat fotografie Nom Oma zapadlé v jednotlivých úrovních a sdílet je třeba na Facebooku.

Tvůrci ze ZeptoLab opět trefili pokud ne jackpot, tak něco, co se mu velmi blíží. Cut the Rope Experiments je opět ukázkou řemeslně skvěle odvedené hry pro chytré telefony. Má jednoduchý a chytlavý princip pohrávající si se zákony fyziky, roztomilé (a kvalitní) audiovizuální zpracování a onu nezbytnou vlastnost, která je vlastní všem casual hrám – je přístupná. I napodruhé se to povedlo na výbornou. Je ale otázka, jestli už to napotřetí nebude trochu ohrané.

  • To otočené jméno působí docela divně 🙂 Alespoň na mě. Jinak hra je to super. 

    •  Jojo, taky jsem měl pořád tendenci psát Om Noma 🙂