Rozhovor se začínajícím vývojářem Adamem Hrubým

0

Adam Hrubý je začínající vývojář, který spolu se svým kamarádem založil studio Brain Storm a vytvořili jejich první hru, Poznáš to?. My jsme jej vyzpovídali a dozvěděli jsme se zajímavé informace ohledně jejich hry a studia. Pokud vás rozhovor s Adamem zaujal, určitě si Poznáš to? stáhněte a zkuste zahrát.


logo-app
App Name
Developer
Free   
qrcode-app

Jak vás napadlo vytvořit hru jako je Poznáš to?

S kamarádem jsme dlouho plánovali vytvoření nějaké mobilní hry a operační systém Android je pro začínající vývojáře ideální. Anglická verze vznikla již před lety a byla to jedna z vůbec prvních her, které jsem na mobilním telefonu měl. Podobné hry v češtině už sice vznikly, ale nezdálo se mi, že by plně využily potenciál a byly příliš jednoduché. Chtěli jsme vytvořit něco, co bude skutečnou výzvou.

Po zhruba půl hodině, kterou jsem strávil ve Vaší hře musím uznat, že to výzva kolikrát opravdu je. Jak dlouho jste hru tvořili?

Jako u každého projektu je vždy nejtěžší úplný začátek a konec. V lednu jsme začali probírat samotný koncept hry a až v půlce února se již plně rozběhla práce. Nejvíce času ale určitě zabraly nápady na jednotlivé „levely“, chtěli jsme aby byly zajímavé a nevšední. I proto jich má také hra zatím jen 50.

Máte plány v budoucnu „levely“ doplňovat?

Určitě. Již nyní máme v počítači vytvořeno několik dalších a vydáme je v aktualizaci během příštího týdne.

Myslíte, že by se někdy tvorby dalších levely mohla účastnit i komunita pomocí např. editoru nebo plánujete tuto možnost ponechat jen interně v týmu?

Takový nápad je určitě zajímavý. Z technického hlediska se možná jeví jako nejlepší řešení vytvořit jednoduchý webový formulář, kam by návštěvník mohl nahrát obrázky a slovo k uhádnutí. Po našem schválení by se pak přidal nový level do hry.

Nemohl by při tomto řešení nastat problém s autorskými právy ohledně obrázků? Nebo byste kontrolovali i tohle?

Samozřejmostí by bylo upozornění, aby lidé používali jen obrázky zproštěné autorských práv nebo – a to by mě potěšilo – jejich vlastní tvorbu.

Takový nápad by, při dostatečně velké a aktivní komunitě, zajistil takřka nesmrtelnost vaší hry. Když jsem u dostatečně velké komunity, zajímalo by mě, kolik stažení byste si přáli dosáhnout?

Vysoký počet stažení by nám udělal samozřejmě velkou radost, ale důležitá je i spokojená komunita, která bude pravidelně hrát.

Na závěr našeho rozhovoru se zeptám, jestli plánujete další hru nebo se budete raději starat o tu současnou?

V nejbližších měsících žádnou další hru neplánujeme a budeme se hlavně starat o tu současnou. Nicméně do budoucna uvažujeme i o celosvětové hře ve stylu „endless“. Ale to je zatím ještě ve hvězdách.

Určitě se budeme těšit na další aktualizace vaší současné hry. Děkuji za rozhovor a hodně štěstí s Poznáš to.

Také děkuji za rozhovor a doufám, že vás hra ještě dlouho bude bavit!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here