Samsung ovládl segment chytrých hodinek

0

Americká společnost Strategy Analytics právě zveřejnila statistiky prodejů v novém odvětví spotřební elektroniky – chytrých hodinkách – za první kvartál letošního roku. Ty s velkým přehledem ovládl jihokorejský Samsung s 71% podíl na celosvětovém trhu.

Samsung Gear 2 Gear 2 Neo

Za první čtvrtletí roku se prodalo na 700 tisíc chytrých hodinkách, přičemž 500 tisíc jich pocházelo od tohoto jihokorejského výrobce spotřební elektroniky. Oproti minulému roku je tak zřejmé obrovský růst. Za celý loňský rok se prodalo dohromady na 1 milion těchto nositelností. Téměř 3/4 prodejů z roku minulého bylo letos naplněno už během prvního kvartálu a je tak více než zřejmé, že chytré hodinky mají skutečně budoucnost. V současnosti se na trhu nachází druhá generace s názvem Gear 2. Tu ještě doplnil chytrý náramek Gear Fit, který byl spolu s druhou verzí řady Gear představen pár hodin před oficiálním začátkem MWC 2014.

Moto 360

Největšími konkurenty Samsung jsou nyní Sony a Pebble. Ti však v součtu vlastní necelých 12% trhu a Samsungu tak v prodejích zrovna dvakrát nekonkurují. Celý segment ale dost možná čeká ještě velká změna. Do hry se chystá vstoupit Google se svou platformou Android Wear a mnozí analytici předpovídají této ochuzené verzi zeleného robota stejný úspěch, jaký zažil na poli chytrých telefonů a tabletů.

 

Zdroj: androidbeat