Kterak LG představovalo představené (komentář)

1

LG v tomto týdnu představilo svou novou vlajkovou loď pro celý letošní rok. Nese název LG G3 a musím přiznat, že mě zaujal. Nemůžu si ale odpustit pár výhrad k chování této jihokorejské společnosti. Respektive k marketingovým tahům. Pokud nejsme až tak naivní, musí nám být více než jasné, že ve většině případů se nejednalo o neúmyslné úniky informací a renderů. O nové LG G3 jsme se tak na úterní keynote dozvěděli jen jednu novou informace, vše bude jednoduché (pro někoho možná až moc). Není to však jen LG, všechny velké společnosti se naučily postupně uvolňovat ty nejlákavější informace technické veřejnosti ještě před oficiálním odhalením.

lgg3

S něčím takovým začal už Apple u prvních modelů iPhonů. Všichni si bezesporu vzpomínáme na komické každoroční zapomínání nového ještě nepředstaveného iPhonu, jež byl tradičně ztracen v jednom cupertinském baru. Každý rok se okolo této aférky strhla informační vlna, které chtě nechtě nešlo uniknout. Apple si tak udělal za málo peněz velkou publicitu, díky které se trochu pikantní historka s alkoholem dostal i do naprosto běžných médií.

Právě v tomto baru byl ještě nepředstavený iPhone každoročně ponechán osudu a hlavně médiím

Od té doby se začaly úniky objevovat stále častěji a častěji. Až jsem se dostali do situace, kdy o smartphonu víme prakticky vše bez oficiálního keynote. Z pohledu médií a části fanoušků je něco podobného vítanou věcí. Co by ostatně taky plnilo stránky novinkových webů a o čem by se vedly alespoň nějak faktograficky podložené spekulace? Pokud se však částečně orientujete v mobilním byznysu, určitě víte, jaké utajování provázelo představování revolučních produktů v IT branži.

Mohu vzpomenout na krycí názvy nových Windows nebo utajování prvního iPhonu mezi příslušnými týmy v samotném Applu. Ty časy jsou ale asi skutečně už nevratně ztraceny. Dnes je naprosto běžné během vývoje úmyslně vynášet informace z útrob nejužšího týmu. Velká část IT světa se s něčím takovým již smířila, mně ale trochu chybí pocit překvapení z nové technologie. Díky různým leakům se dozvíme vše podstatné ještě před samotnou keynote a zcela se tak vytrácí jakýkoliv pocit překvapení nebo uchvácení novým produktem.

Na konečných prodejích se to však kupodivu nijak razantně nepodepisuje. Některým společnostem se daří (Samsung) a některým zase pro změnu ne (HTC). Nedá se ale říct, že by se některé korporace věnovaly tomuto stylu marketingu méně či více. Vždy to bylo alespoň v trochu únosných mezích a vše se podle mého zvrhlo v ironické divadlo až v posledních měsících. Jasným příkladem je právě LG G3, o které jsme věděli vlastně úplně vše včetně příslušenství.

Ještě před představením jsme se dočkali informace o oficiální bezdrátové nabíječce k LG G3.

Z pohledu zákazníků s tím ale asi moc neuděláme a vše je v rukách výrobců. Jejich chování je na jednu stranu pochopitelné. Snaží se vytvořit dost velký hype  a zároveň upozornit na svůj brand. Podle statistik to však na prodeje žádný zásadní vliv nemá a akorát se díky tomu stávají tiskové konference ještě nudnějšími a předvídatelnějšími. Snad se to změní dřív, než na tiskovkách začnou novináři usínat. Nebo si ještě mohou všichni výrobci vzít příklad z předloňské Google I/O, na kterou se vzpomíná ještě dnes.

  • madmaxkimi

    To je tak když má konkurence své jachty (vlajkové lodě) už v oběhu, a je třeba ještě nerozhodnuté voliče (kupce) odradit od jejich záměru si pořídit konkurenční stroj, a přimět je ještě chvíli posečkat a koupit si právě jejich jachtu… za mě, kdybych se teď rozhodoval o koupi nového telefónu, tak by to na mě zabralo, neboť G3 bude určitě Top Přístroj… GO LG GO…